Френската компания Citroen представи серийната версия на кросовъра C4 Cactus, която е запазила чертите на показания през миналата година концептуален модел. Премиерата на автомобила ще се състои на изложението в Женева през март, а на пазара той ще се появи през октомври тази година.
За най-голямо постижение при създаването машината инженерите на Citroen отбелязват ниско общо тегло – едва 980 кг. Това е с 60 кг. по-малко от базовата версия на Ford Fiesta. Подобен резултат е постигнат благодарение на платформата PSA Platform 1, която се използва и при моделите Citroen C3 и Peugeot 208. Част от конструкцията на кросовъра е от високоякостна стомана, а капака и защитните дъги са от алуминий.
От Citroen твърдят, че шасито Platform 1 е разработено специално за автомобили, които не развиват повече от 190 км/ч. Колелата с по-малък размер позволяват използването на по-леки компоненти от окачването, както и на двигатели с по-ниска мощност. А за тях не са нужни високопроизводителни системи за охлаждане и големи спирачки, което също способства за намаляване на теглото.
Размерите на C4 Cactus са дължина 4.16 метра, широчина 1.73 метра, височина 1.48 метра и междуосие от 2.60 метра.
Салонът на модела също е максимално олекотен и опростен. Предните седалки са събрани, задните странични прозорци се отварят само настрани, а въздушната възглавница за пасажера отпред е вградена в тавана, като така остава повече място в жабката.
На цифровия приборен панел се появяват показанията на скоростомера, на нивото на бензина и още няколко индикатора. Повечето спомагателни системи – радио, навигация, климатик, настройки на автомобила и свързване чрез Bluetooth, се управляват с помощта на сензорен екран, поставен вдясно от шофьора. На екрана може да се извади информация за времето, за най-близките места за паркиране и бензиностанции, телефонен справочник и друга полезна информация. При спрян автомобил системата дава възможност за достъп до Facebook и електронната поща.
Нестандартните защитни елементи Airbumps, разположени на бронята и отстрани на вратите, могат да бъдат боядисани в няколко различни цвята, като създават контраст или се сливат с някой от предлаганите 10 отенъка на каросерията.
От Citroen обещават, че експлоатационните разходи на бъдещите собственици на C4 Cactus ще бъдат с 15 % по-малко от тези на автомобилите на конкурентите в С-сегмента.