Германският производител на премиум автомобили Porsche назначи нов финансов директор и ръководител по продажбите, докато компанията търси начин да пренастрои стратегията си, така че да възстанови изгубените си позиции в Китай и да се справи с апатията сред европейските потребители относно електромобилите, съобщава Bloomberg.
Йохен Брекнер ще замени Лутц Мешке като главен финансов директор, а Матиас Бекер ще поеме поста ръководител на продажбите от Детлев фон Платен.
Брекнер, който започва работа в компанията през 2000 г., заема в миналото няколко важни позиции и играе важна роля при първичното публично предлагане (IPO) на Porsche. Бекер се присъединява към концерна преди 10 години, като наскоро оглави бизнеса на марката извън Германия.
Porsche изпитва затруднения в Китай - най-големия автомобилен пазар в света, където потребителските разходи за луксозни стоки остават приглушени, а местните производители, водени от BYD, поемат водеща роля. Отделно, концернът страда от по-слабото от очакваното търсене на електрически превозни средства в Европа, след като няколко страни в региона намалиха или спряха субсидиите.
Производителят също така е уязвим към заплахите на американския президент Доналд Тръмп за налагане на мита върху вноса на автомобили. Въпреки че Porsche се разраства стабилно през последните 15 години в САЩ, неговите дилъри там са изцяло зависими от вноса.
Porsche следва примера на компанията майка Volkswagen в опитите си да намали производствените си разходи в Германия, където трудът и енергията остават скъпи. Представители на ръководството и работниците на Porsche наскоро обявиха планове за съкращаване на 1900 позиции в два германски обекта.