fallback

BYD ще започне да предлага електромобили с твърдотелни батерии през 2027 г.

Масовото разполагане на батериите е предвидено за 2030 г.

12:23 | 18.02.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайския производител на електрифицирани превозни средства BYD очаква да започне да предлага на пазара своите първи електромобили, оборудвани с твърдотелни батерии, през 2027 г., съобщава Electrek.

Въпреки че концернът вече постигна няколко пробива при новата технология за батерии, вероятно е нужно още време, преди да достигне нейното по-мащабно внедряване.

Главният технологичен директор на BYD Сън Хуадзюн обяви по време на конференция за твърдотелните батерии, че компанията разполага с точен график за реализирането на новия продукт.

Според Сун BYD очаква първите си електромобили, снабдени с твърдотелни батерии да се появят на пазара през 2027 г. Първите две години, между 2027 и 2029 г. – в които ще бъдат налични – батериите ще преминат през демонстрационна фаза, като производството им ще бъде ограничено.

Към 2030 г. BYD очаква новата технология да бъде възприета в голям мащаб, като компанията планира да започне масово производство по това време. В началната фаза, около 2027 г., BYD ще използва базирани на сулфиди твърдотелни батерии, които ще намерят приложение главно в автомобили от по-висок клас.

Сун изтъква, че сулфидните електролити могат да издържат по-дълго, предлагат по-бързо зареждане и са по-стабилни.

Местният конкурент Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) също планира да започне да произвежда изцяло твърдотелни батерии през 2027 г., но първоначално в малки количества.

Измина повече от десетилетие, откакто BYD започна да разработва твърдотелни батерии през 2013 г. Както Сун припомня, през 2023 г. BYD потвърди, че масовото производство е възможно с различни клетъчни системи, материали и други поддържащи технологии. Миналата година компанията започна да тества твърдотелни клетки с капацитет от 20 Ah и 60 Ah.

BYD е вторият по големина производител на батерии за електромобили в света след CATL. Според SNE Research CATL държи 37,9% от глобалния пазар, докато делът за BYD е 17,2%.

Поради ограничения в доставките и разходите, BYD планира да продължи да произвежда базирани на желязо батерии през следващите 15 до 20 години. Изцяло твърдотелните батерии първоначално ще се използват в луксозни модели, като марките Denza и Yangwang.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:23 | 18.02.25 г.
fallback
Още от Новини виж още