Германският производител на луксозни автомобили Porsche AG предупреди, че предстоящата година вероятно ще остане предизвикателна, след като отчете спад в доставките през 2024 г., тъй като слабото му представяне в Китай заличава добрите резултати на други пазар, съобщава Wall Street Journal.
Концернът на няколко пъти предупреди миналата година, че китайският пазар предлага множество предизвикателства, тъй като по-евтините модели на местните конкуренти подбиват предложенията на европейските компании.
Икономическото забавяне и спадът на пазара на имоти в Китай отказаха китайските потребители да купуват автомобили от висок клас.
Доставките на Porsche в Китай се свиват с 28% до 56 887 автомобила през 2024 г., основно поради помрачената икономическа ситуация в страната.
Всички останали региони обаче бележат растеж, като доставките на най-големия пазар на концерна, този в Северна Америка, се повишават с 1%, в Германия - с 11%, докато доставките на останалите европейски пазари растат общо с 8%. Доставките на развиващите се пазари отчитат ръст от 6 на сто.
Като цяло глобалните доставки на Porsche намаляват с 3% до 310 718 автомобила през 2024 г.
„Доказахме, че сме изключително стабилни през 2024 г. на фона на предизвикателната пазарна среда“, посочва Детлев фон Платен, член на изпълнителния съвет, който отговаря за продажбите и маркетинга. Porsche освежи продуктовата си гама през 2024 г., обновявайки четири от своите шест моделни линии, включително чрез пускането на своя втори изцяло електрически автомобил. Новият изцяло електрически Macan се предлага в световен мащаб от края на септември, като до края на годината компанията е доставила 18 278 броя от модела.
Марката, част от групата на Volkswagen, съобщи, че делът на електрифицираните спортни автомобили от общите ѝ продажби се е увеличил през годината до 27% от 22% за предходната.
Китайският пазар не е единственият, който създава главоболие за Porsche. Китайските компании, водени от BYD Co., отвориха нов фронт в борбата за господство в автомобилната индустрия, като предефинираха „Произведено в Китай“ като глобален символ на лукс в ерата на електрическите превозни средства. След като предизвикаха компании като Porsche и Mercedes на родния им пазар, те прехвърлят битката в Европа и постепенно си проправят път на този пазар.
Въпреки че Китай разтърси автомобилната индустрия с евтините си електромобили – задействайки процедура за налагане на наказателни мита от Европейския съюз (ЕС), които трябва да защитят европейската индустрия – луксозните марки се смятаха за защитени заради своето наследство и статута си на премиум играчи. Но техният ореол вече е подложен на изпитание поради разширяването на битката между европейските и китайските марки на пазара на стойност 1,2 трлн. долара, където се състезават производителите на автомобили от висок клас.
Натискът на луксозните автомобили от Китай се случва в деликатен момент за европейските автомобилни производители, които понижиха очакванията си за целогодишната печалба през есента. Техните действия отразяват приглушения растеж, до голяма степен дължащ се на забавянето на най-големия автомобилен пазар в света.
преди 2 месеца До: Alex Silver Превъзнасяш се вече! Некъф смешен от неква незначителна държавица, дето го търсят да го арестуват и опандизят може ли да има значение за нещо? Освен да води преговори за килията, дали да има южно изложение или не ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Аз пък мислех, че Путин им е виновен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар