Ръководството на Volkswagen ще понижи трудовите си възнаграждения с над 300 млн. евро до 2030 г., изтъква директорът „Човешки ресурси“ Гунар Килиан в интервю за Braunschweiger Zeitung. Той не посочва каква част от мениджмънта на германския концерн е засегната от съкращенията на заплатите.
Килиан не определя количеството финансов принос на борда на директорите, но добавя, че е „непропорционален на приноса на ръководството и служителите“ – т.е. размера на съкращенията сред директорите ще са още по-големи, като се имат предвид техните заплати.
Малко преди коледните празници, след дълги и изтощителни преговори, компанията и синдикалните представители постигнаха споразумение относно обявената преди това програма за преструктуриране, която цели да съкрати 35 хил. работни места в Германия до 2030 г. Това трябва да се случи без ограничаване на производствените мощности в страната.
Съкращенията на работни места засягат особено силно Долна Саксония
Според Килиан 29 хил. работни места, повече от 80% от предвидените съкращения на работната сила, ще бъдат премахнати в провинция Долна Саксония. Volkswagen разполага с около 130 хил. служители в Германия и около 100 хил. в тази провинция.
Очаква се програмата за икономии и постигнатия през декември нов колективен договор да намалят разходите с над 4 млрд. евро годишно в рамките на групата. От тях 1,5 млрд. евро ще дойдат от съкращения на работната сила, изтъква германското издание Wirtschafts Woche.
Тъй като Volkswagen страда от излишен капацитет, компанията иска да го намали с над 700 хил. превозни средства в своите германски фабрики.
Основният завод на концерна във Волфсбург също ще бъде засегнат. Очаква се около 4000 работни места да бъдат премахнати в отдела за технологично развитие там, посочва Wolfsburger Allgemeine.
Около 100 хил. служители на компанията стачкуваха през ноември - най-мащабният протест в 87-годишната история на автомобилната компания. Те бяха категорично против идеите за намаляване на заплатите, съкращаването на производството и затварянето на заводи в Германия - за първи път в историята на компанията.
Споразумението беше приветствано от икономическия министър на Германия Роберт Хабек.
"Сега трябва да работим заедно, за да подновим и укрепим конкурентоспособността на автомобилната индустрия и да дадем нов тласък на електрическата мобилност", изтъква икономическото министерство.