Stellantis NV, Toyota Motor Corp., Ford Motor, Mazda и Subaru планират да обединят въглеродните си емисии с тези на американския производител на електромобили Tesla Inc., за да отговорят на по-строгите правила за въглеродния диоксид на Европейския съюз (ЕС), които влязоха в сила на 1 януари, съобщава а Ройтерс, цитирайки официален документ.
Volvo, Polestar и Smart също планират да обединят своите въглеродни емисии с тези на Mercedes, показа същият документ.
Ако не бъдат изпълнени, междинните цели за намаляване на въглеродните емисии на ЕС за 2025 г., или така наречените стандарти CAFE (Corporate Average Fuel Economy), може да струват на производителите на автомобили милиарди евро глоби.
Говорител на Stellantis посочва, че участието на автомобилния производител в това обединение ще му помогне да изпълни целите си за ЕС за 2025 г., „като същевременно оптимизира нашите ресурси“.
„В същото време ние продължаваме да се фокусираме върху разработването на иновативни електрически технологии и технологии с ниски емисии, които са в основата на нашата стратегия“, добавя говорителят.
Другите участващи производители на автомобили все още не са коментирали темата.
Миналия месец ръководителят на европейския бизнес на Stellantis Жан-Филип Импарато каза, че въз основа на правилата на ЕС, продажбите на електромобили на групата в региона ще трябва да се увеличат от сегашните 12% на 21%, за да се избегнат потенциални глоби в размер на 300 млн. евро за всеки пропуснат процентен пункт.
преди 20 часа Както писах и преди, никой нищо няма да променя във времевата рамка на еко стандартите. 2035 изчезват ДВГ при леките коли. Въпрос с понижена трудност към форумните пишман-шофьори-антиваксъре-дизелисти : какво е забранено да влиза в ниско емисионната зона на Париж (това са 79 общини и предградия) от януари 2025г ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар