Обединението между Honda и Nissan може да даде на двата изпаднали в затруднение японски производители отговор на бързия растеж на китайската BYD, съобщава Bloomberg, базирайки се на статисиката за продадените автомобили в първите 11 месеца на годината.
Според тях Honda е реализирала продажбите на 3,43 млн. автомобила, а Nissan - около 3 млн. В същото време китайският им конкурент е продал 3,76 млн. автомобила.
Към обединението на Honda и Nissan може да се присъедини и още един японски производител, изпаднал в сериозни затруднения - Mitsubishi. Компанията вече изпадна от списъка с водещите автомобилопроизводители. Ройтерс отбелязва, че двете компании са си дали 6 месеца за преговори и анализи на евентуалното сливане, което може да се окаже прекалено бавно.
Китай изпревари Япония като най-големият износител на автомобили през миналата година и продължава да доминира на световния автомобилен пазар. Повечето японски производители имат големи проблеми на китайския пазар - продажбите на Honda например намаляват с 28% през ноември. Продажбите на Nissan пък намаляват с 15%, а производството в Китай се свива с 26%.
Новото обединение на пазара може да е конкуренция и на най-големият производител на автомобили - Toyota. Компанията съобщи за продажбата на 9,25 млн. автомобила за първите 11 месеца на годината, което е спад от 1,2% на годишнна база. За 10-ти пореден месец обаче компанията отбелязва и спад на производството.