Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) е разработил съвместно с партньори 10 нови модела електрически коли, в които са интегрирани сменяеми батерии, докато най-големият производител на електромобилни батерии се стреми да създаде тенденция, която ще промени начина на зареждане на автомобилите в Китай, съобщава Ройтерс.
Ян Джун, главен изпълнителен директор на компанията за смяна на батерии EVOGO, част от CATL, каза, че фирмата ще пусне още този месец първия си електромобил, чиято батерия ще бъде сменяема. Останалите модели ще бъдат пуснати в продажба през следващите години.
CATL също така се стреми да изгради 1000 станции за смяна на батерии през следващата година и иска да ускори този процес допълнително, като привлече партньори, добавя Ян.
Производителят на батерии планира да се разшири в нови бизнес сектори, като микропреносни мрежи и шасита за скейтборди, изтъква председателят на CATL Робин Дзън пред Ройтерс.
CATL стартира услугата за смяна на батерии EVOGO през 2022 г., която според Дзън ще позволи на шофьорите да сменят батериите на своите електромобили за една минута. Партньорите на компанията, като Changan Auto и FAW, са изградили малък брой станции в няколко китайски града.
Абонаментната такса за услугата за смяна на батерии започва от 369 юана (51 долара) на месец, изтъква Ян.
Китай може да разполага с 30 000-40 000 станции за смяна на батерии, които биха могли да заменят една трета от наличните около 100 000 бензиностанции, прогнозира Ян.
Дзън очаква смяната на батерии да съставлява една трета от решенията за захранване на електромобилите наред с домашните и обществените зарядни устройства до 2030 г.
Китайският производител на електромобили Nio популяризира първоначално идеята за смяна на батериите, като успя да изгради мрежа от станции в Китай. Компанията оперира с над 2800 обекта към началото на декември.
Инфраструктурата е ключово затруднение за растежа на електромобилите в световен мащаб, който се забавя тази година. Компании като Nio и Xpeng се подготвят да предложат плъгин хибриди, особено за отвъдграничните пазари, където има недостиг на зарядни станции и пробегът е основна тревога за потребителите.