fallback

Производителите на електромобили в Китай увеличават стимулите в края на годината

Някои от играчите на китайския пазар вече успяха да постигнат целите си за годишните продажби, докато други изостават значително въпреки ценовите облекчения

10:32 | 02.12.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителите на електрически автомобили, включително Tesla Inc. и BYD Co., обявиха допълнителни отстъпки и стимули в Китай в поредния тласък за постигане на годишните си цели за продажбите, съобщава Bloomberg.

Американският концерн Tesla предлага петгодишни заеми с нулева лихва и отстъпка от 10 000 юана (1380 долара) за своя електромобил Model Y до края на декември, става ясно от публикация в акаунта на компанията в Weibo. Междувременно BYD залага на отстъпка от 1000 юана до 3000 юана за някои свои модели.

Производителят на Seagull е напът да надхвърли целта си за годишни продажби от 4 млн. автомобила, след като записа пореден рекорден месец по отношение на доставките през ноември. Най-голямата автомобилна компания в Китай по пазарен дял е продала 504 000 коли миналия месец, което е 67% повече спрямо ноември 2023 г.

След като продажбите на електромобили и хибриди получиха възходящ тласък през юли, когато държавните субсидии за замяна на стари превозни средства за нови икономични модели бяха удвоени до 20 000 юана, пазарът остава изключително конкурентен. Отстъпките подчертават трудностите за по-малките играчи, борещи се за дял на пазар в страна, където BYD контролира около една трета от доставките.

Партньорът на Stellantis NV в Китай, Zhejiang Leapmotor Technology Co., вече постигна годишната си цел за продажби. Компанията достави 40 169 автомобила през ноември, с което продажбите ѝ от началото на годината достигат 251 207 броя, надминавайки целта от 250 000 за годината.

Председателят на Xiaomi Corp. Лей Дзън междувременно посочи, че компанията е доставила повече от 20 000 електромобила SU7 EV през октомври и ноември и ще повиши целта си за цялата година до 130 000 от предишната оценка за 120 000 броя.

За други обаче проблемите продължават. Премиум марката Zeekr, част от групата на Zhejiang Geely Holding Group Co., трябва да продаде около 35 000 автомобила през декември, за да достигне годишната си цел от 230 000 продажби. Тя продаде малко над 27 000 през ноември и стартира 15-дневна кампания, в която клиентите ѝ могат да получат тригодишен безлихвен заем и стимули, за да изпълни насоките си.

Li Auto Inc., която е доставила повече от 441 000 коли към края на ноември, все още трябва да продаде почти 60 000 автомобила този месец, за да постигне целта от 500 000 продажби. Производителят предлага тригодишни безлихвени заеми.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:32 | 02.12.24 г.
fallback
Още от Новини виж още