Служителите на Volkswagen ще започнат да стачкуват в началото на следващата седмица, тъй като профсъюзните лидери и германската автомобилна компания не успяха да се договорят как да намалят разходите на фона на охладения пазар на електрически превозни средства и ожесточената конкуренция, съобщава Wall Street Journal, цитирайки представител на профсъюза IG Metall.
Говорител на работническата организация посочи, че служителите ще започнат предупредителни стачки в понеделник, при които членовете му ще загърбят работата за по няколко часа на ден. Продължителността на стачката ще зависи от това как ще се развият преговорите, добавя говорителят.
Volkswagen осигурява работа на около 300 хил. работници в Германия и управлява 10 завода в страната. Стачните действия засягат до около 120 хил. служители в заводи във Волфсбург, Брауншвайг, Хановер, Залцгитер, Емден и Касел, както и съоръжения на някои дъщерни дружества.
Условието в договора между синдиката и работодателя, което забранява стачни действия, изтича в събота.
Последният кръг от преговори между Volkswagen и IG Metall приключи без споразумение, като преговорите трябва да бъдат подновени на 9 декември.
От Volkswagen не са отговорили на запитването на WSJ за коментар.
Групата води спор с профсъюза от седмици, тъй като се стреми да приложи съкращения на разходите в своя местен бизнес в опит да стане по-конкурентоспособен.
Автомобилните производители агонизират през последните месеци заради мудния пазар на електромобили и силната конкуренция от страна на китайски концерни, което накара много европейски компании да преразгледат стратегиите си. Няколко от тях понижиха насоките си за печалбата и работните места за тази година.
Американският концерн Ford Motor наскоро обяви съкращения на 4000 работни места в Европа, предимно в Германия, докато General Motors и Nissan Motor също очертаха планове за намаляване на броя на служителите.
Представител на работниците във Volkswagen каза, че групата се готви да затвори поне три фабрики в Германия, да съкрати десетки хиляди служители и да намали заплатите на работниците с 10% в опит да ограничи разходите.
Миналата седмица изпълнителният директор на марката Volkswagen Томас Шефер заяви, че няма възможност да се избегнат съкращенията и затварянето на заводи, докато компанията се стреми да намали разходите с 4 млрд. евро.
"В крайна сметка всяко решение трябва да намали както свръхкапацитета, така и разходите. Не можем просто да използваме лейкопласт и да продължим да се влачим. Проблемът ще се върне, за да ни ухапе по-късно и сериозно", предупреждава Шефер пред германското седмично издание Welt am Sonntag.
Според него повечето от предвидените съкращения на работни места в германския автомобилен производител, които групата не е определила количествено, могат да бъдат извършени чрез ранно пенсиониране и неподновяване на изтеклите договори.
Но Шефер изтъква, че това няма да е достатъчно.
„Ще е нужно много време. Няма смисъл да отлагаме преструктурирането до 2035 г. Дотогава нашата конкуренция ще ни задмине“, посочва той, добавяйки, че преструктурирането на VW трябва да се извърши в рамките на 3-4 години.