Китайската Hesai Group, най-големият производител на сензори LIDAR в света, планира да намали наполовина цената на своя продукт през следващата година, което трябва да доведе до много по-широко приемане на технологията за автономни превозни средства.
„Придвижваме се към етап, в който милиони коли, продавани всяка година, ще са оборудвани с LIDAR“, изтъква главният изпълнителен директор Дейвид Ли в интервю за Ройтерс.
Понижаването на цената наполовина би направило употребата на LIDAR привлекателна дори за по-евтини електромобили на цена под 150 000 юана (20 000 долара), добавя той.
За електрически автомобили с цени над тази, степента на приемане на технологията вероятно ще скочи до 40%, посочва Ли. За сравнение текущият темп на приемане на LIDAR сред китайските електромобили е около 24%, става ясно от данни на платформата за търговия с авточасти Gasgoo.com.
LIDAR използва лазери за създаване на триизмерни изображения на заобикалящата среда, което помага на превозните средства да избягват препятствия. Сензорите са ключов компонент на много системи за автономно управление, разработвани от автомобилните производители.
„Трябва да разглеждаме този процес като популяризиране на LIDAR и превръщането му в стандартен компонент за безопасност за електромобилите“, изтъква Ли, сравнявайки използването му с това на въздушните възглавници и предпазните колани.
Следващото поколение LIDAR на Hensai, ATX, използван при усъвършенстваните системи за подпомагане на водача (ADAS), ще бъде пуснат в продажба следващата година на цена под 200 долара, наполовина спрямо цената на настоящия модел AT128.
Понижението на цените ще стане възможно чрез използване на вътрешно разработени чипове за управление на сензорите и подобряване на фабричните графици, добавя Ли.
Преди това компанията представи отчет, като Ли каза, че очаква Hesai да излезе на печалба през текущото тримесечие след нетна загуба от 70,4 млн. юана (9,7 млн. долара) за предходното.
Окуражена от силното търсене от страна на китайските автопроизводители, основаната преди 10 години компания планира да увеличи над два пъти производството в завода си в Ханджоу през следващата година до пълния му годишен капацитет от 1,5 млн. броя сензори.
В момента Hesai доставя своите продукти на дузина автомобилни производители в Китай, включително Li Auto и BYD. Продажбите ѝ на тези сензори се утроиха през третото тримесечие до близо 130 хил. броя.
Главният финансов директор Андрю Фан посочи пред Ройтерс, че компанията търси глобално разширяване и е в дискусии с чуждестранни автомобилни производители.
Попитан как Hesai може да се противопостави на потенциалните бариери, поставени от САЩ и Европа пред китайските концерни, Ли посочи, че неговата компания "активно проучва" пътища за създаване на заводи в чужбина.
„В дългосрочен план глобалната тенденция ще бъде свързана с това страни като САЩ да ни насърчават да създаваме заводи на местно ниво и работни места“, изтъква Ли.
Технологията LIDAR е отричана от Tesla, която вместо това залага на камери и изкуствен интелект за откриване на опасности около превозните средства.