Китайският производител на електрически превозни средства Xpeng отчете по-малка от очакваната загуба за третото тримесечие, тъй като популярните нови модели на компанията са повишили продажбите, предава Bloomberg.
Според публикувания във вторник финансов отчет нетната загуба, разпределима между обикновените акционери, се е свила до 1,5 млрд. юана за трите месеца от юни до септември. Това надмина оценката на анализаторите за спад от 1,6 млрд. юана. Приходите са скочили с 18,4% спрямо същия период на предходната година до 10,1 млрд. юана при очаквания за 9,9 млрд. юана.
Брутният марж възлиза на 15,3%, което е най-високата тримесечна стойност, откакто компанията бе регистрирана в САЩ през 2020 г.
„Благодарение на технологичното намаляване на разходите и значителния ръст на продадените обеми през тримесечието, брутният ни марж достигна исторически високата стойност от 15,3%. Това е пето поредно тримесечно повишение на маржа“, заяви Брайън Гу, заместник-председател и съпрезидент на компанията.
През третото тримесечие на годината тя е доставила 46 533 автомобила, което надмина прогнозите на анализаторите. Насоките на Xpeng за четвъртото тримесечие надхвърлиха прогнозите и по двата основни показателя, като компанията прогнозира продажби от 87 хил. до 91 хил. единици - по-високи от средната оценка от 73 960 - и приходи между 15,3 и 16,2 млрд. юана, което е повече от очакваните 14,7 млрд. юана.
Xpeng е напът да завърши силно годината, като през октомври е доставила рекордните 24 хил. автомобила. Въпреки това годишните продажби изостават от целта на компанията, като доставките от 122 478 автомобила през първите 10 месеца са по-малко от половината от годишната цел от 280 хил. автомобила.
През ноември компанията представи платформа за електромобили с увеличен пробег, наречена Kunpeng, която позволява на автомобилите да изминават до 1400 км, захранвани от електрическа батерия и малък бензинов двигател, който зарежда клетката. Сегментът на електромобилите с удължен пробег се радва на нарастваща популярност в Поднебесната империя и не само поради по-дългите разстояния на шофиране и относителната им достъпност в сравнение с електромобилите само с батерии. Според съобщения в китайските медии се очаква масовото производство на електромобилите с удължен пробег на Xpeng да започне от края на 2025 г.
Нарастващата инерция и новите продукти водят до поскъпване на акциите на производителя на електромобили, които почти се удвоиха, след като през август достигнаха многогодишно дъно. Обновеният седан P7+, който бе пуснат в продажба по-рано този месец, мигновено се превърна в хит, регистрирайки повече от 31 500 поръчки в рамките на няколко часа след пускането му на пазара, според местни медии. Продажбите на масовия модел Mona 03 надхвърлиха 10 хил. броя за септември и октомври.
Сътрудничеството на Xpeng с Volkswagen продължава да стимулира приходите от услуги, които през третото тримесечие достигат 1,3 млрд. юана или с 91% повече на годишна база. Базираният в Гуанджоу производител на електромобили съобщи през август, че ще разработи съвместно електрическа архитектура за всички произведени на място автомобили, базирана на платформата China Main и платформата Modular Electric Drive Matrix на VW.