Hyundai Motor Co. назначи Хосе Муньос за президент и главен изпълнителен директор, като това е първият път, когато ръководните постове се предоставят на чужденец, докато южнокорейската компания се стреми да се разшири в Северна Америка, съобщава Wall Street Journal.
Муньос, който оглавява бизнеса на Hyundai Motor в САЩ, ще наследи Джехун Чан, който ще стане вицепрезидент на автомобилния производител, считано от 1 януари, посочва компанията.
Реорганизацията отразява желанието на автомобилния производител да се разшири на американския пазар и да развива своя бизнес с електромобили в световен мащаб, въпреки че някои от конкурентите му сега правят крачка назад от плановете си за електрификация поради слабото търсене.
Някои пазарни анализатори предупреждават, че експанзията на Hyundai в САЩ, която до голяма степен зависи и от федералните стимули, предлагани от администрацията на американския президент Джо Бйадън, може да бъде помрачена, ако следващият президент на страната, Доналд Тръмп, реши да се откаже от тези политики.
Hyundai инвестира 12,6 млрд. долара в Джорджия, за да произвежда повече електромобили и хибриди, като същевременно продължава да инвестира в нови видове батерии и водородни технологии.
Северна Америка осигури момент на оптимизъм за Hyundai през третото тримесечие, като продажбите там се увеличават с 9,3% на годишна база. В същото време глобалните продажби на концерна се свиват с 3,2% на фона на слабото търсене на повечето големи пазари.
Hyundai обяви, че Муньос е „подходящ за по-нататъшно подобряване на представянето на компанията благодарение на неговата управленска философия, базирана на заслуги, и неговия ангажимент да набира най-добрите глобални таланти“.
59-годишният Муньос, родом от Испания и с американско гражданство, се присъединява към Hyundai Motor в Северна Америка като глобален оперативен директор през 2019 г. Преди това той работи като директор по ефективността в японския производител на автомобили Nissan.
„Чрез засилване на конкурентоспособността на дилърите и стимулиране на фокусирано върху рентабилността управление, той винаги е показвал впечатляващи резултати за Hyundai Motor в Северна Америка“, изтъква компанията.
Към момента Hyundai и звеното Kia държат около 10% от пазара на електромобили в САЩ, изпреварван само от Tesla.
Автомобилната група планира да предложи 21 различни модела електромобили и да продава два милиона електрически коли годишно в световен мащаб до 2030 г. Освен това Hyundai иска да удвои броя на наличните модели хибриди до 14.
„Ние в Hyundai сме горди да водим прехода към електрически превозни средства в САЩ чрез нашите инвестиции в производството и нашата гама“, посочва Муньос, след като беше признат от списание Time за един от 100-те най-значими иновативни лидери, определящи бизнес климата.