IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Тръмп се готви да премахне потребителските стимули за покупка на електромобили

Плановете засягат мярката, която осигурява до 7500 долара индивидуални данъчни облекчения за потребителите, въведена от администрацията на Байдън

22:00 | 14.11.24 г. 12
Автор - снимка
Създател
Снимка: Getty
Снимка: Getty

Екипът на Доналд Тръмп, който се занимава с прехода между президентските администрации, планира да отмени потребителските стимули за покупка на електромобили в размер на до 7500 долара на превозно средство като част от по-широка данъчна реформа, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с плана.

Прекратяването на федералната помощ може да има сериозни последици за вече забавящата се електрификация на автомобилния пазар в САЩ. И все пак представители на Tesla - най-големият производител на електромобили в страната по пазарен дял – са заявили пред комисията по прехода на Тръмп, че подкрепят прекратяването на субсидията, посочват източниците.

Илон Мъск, един от най-големите поддръжници на Тръмп и най-богатият човек в света, заяви по-рано тази година, че прекратяването на субсидията може леко да навреди на продажбите на Tesla, но ще унищожи нейните американски конкуренти, като традиционните производители General Motors и Ford.

Акциите на Tesla поевтиняват с над 5,3% до 312,53 долара два часа преди края на редовната търговия в Ню Йорк.

Отмяната на субсидията, която присъства в Закона за намаляване на инфлацията (IRA) на президента Джо Байдън, се обсъжда по време на срещи от екипа за преход относно енергийна политика, ръководен от петролния магнатХаролд Хам, основател на Continental Resources, и губернатора на Северна Дакота Дъг Бургум, изтъкват източниците.

Алиансът за автомобилни иновации - търговска група, представляваща почти всички големи производители на автомобили в САЩ освен Tesla – призова на 15 октомври призова Конгреса да запази данъчните стимули за електромобилите, като ги нарече "жизненоважни за утвърждаването на САЩ като глобален лидер в бъдещето на автомобилните технологии и производството".

В своята предизборна компания Тръмп многократно обеща да прекрати тези стимули, наложени от Байдън, без да излага конкретни целеви политики. Фокусираният върху енергетиката преходен екип е решил, че някои от политиките за чиста енергия в IRA ще бъдат трудни за прекратяване, като се има предвид, че програмите вече са започнали да разпределят пари, включително в доминирани от републиканците щати, където програмите са популярни, добавят източниците.

Тръмп се нуждае от стабилен контрол върху разходите, за да плати за удължаването на мащабните данъчни облекчения, които изтичат в началото на неговия мандат. Републиканците в Конгреса са готови да предприемат по-широката данъчна мярка като едно от първите си действия след смяната на властта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:18 | 14.11.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

12
rate up comment 0 rate down comment 0
scott
преди 5 дни
До: гъбкоми да, карат ***, другите се ВОЗИМ! Та значи викаш, като тръгнеш към морето 1979-та година примерно с москвич 408 нема да качиш нищо на стоп? За бе, прав си. Мен оттогава ми стана тръпка това. Наказвай се с каране на кола, немам против. Още по-гот ако харесваш задръстванията и пилееш пари по колата си. Аз не ИСКАМ да права това. и не го права.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 0 rate down comment 9
гъбко
преди 5 дни
До: scott Тцъ! Нищо не си карал, може да са те возили чат-пат, но ти нямаш кола! Имам милион километра зад гърбът си в България. Знам какви бяха пътищата преди да влезем в ЕС, и сега какви станаха. Това за стопаджийките е фетиш. Филм за възрастни. Сама жена/жени НЕ ПЪТУВАТ НА СТОП!!! На стоп пътуват оръфффляци, миризливи, бърборливи, хора от дъното на социалната стълбичка. Качвал съм всякакви в по-бедните години : войничета винаги, хора със сакове, без сакове, през деня, през нощта ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 0 rate down comment 1
johnalavender
преди 6 дни
ГАРАHТИРАHO: Зa 21 дни щe пpaвитe жecтoк CEKC като пopнoзвeзда - ще увeличите тpайно пeниcа си със 7 см и ще започнете да получавате еpeкция за 3 секунди и твъpдa кaто cтомaнa, кoлкoтo дълго иcкaте!---- https://cia.sh/stilmen
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 5 rate down comment 0
scott
преди 6 дни
а имаш още 300 до финала - примерно, виеш от умора, не ти се приключенсства, а като си купиш бира ТРЕБВА да е безалкохолна. Та, електричките са само за хола у застой и спифващи се, а да и тез дето обичат ПОКАЗНОСТ. убивай.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 6 rate down comment 0
scott
преди 6 дни
До: гъбкомного съм се возил във тойота, беемне и фолксфаген, а да и ауди, че и ситроен. Та, старите КОЛИ ме кефеха, че забава, стопаджийки, биричка, пътуваш нанекъде, па се отбиеш, па приключенстваш. А тез, новите, качваш се, ръгащ ке у нета я с лаптопа, я с телефона, навигацията ти ЗАПОВЕДВА И ТИ ПИСУКА.................не ме кефат, ама хич. А за града 0 по убаво от веросипеда нема. Раздвижва клъвта, качва пулса и поддържа ЖИВОТА. Виж, тове не е така по меломапатоните. След едни 300 к,
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 9 rate down comment 1
aldy
преди 6 дни
Ква стана тя? Нали стимули имаше само в Китай? Или някой яко послъгва?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 12
гъбко
преди 6 дни
До: scott Новото поколение батерии излизащо на пазара от 2025/26 година ще дадат на средният клас автомобили и търговските ванове възможност за пробег от 700км. Предостатъчно разстояние за ежеседмичен пробег, не ежедневен. Ти имаш на всички магистрали зарядни вече на всеки 100-150км! В Европа можеш да се предвижиш без никакъв проблем от най-южната до най-северната част без да разбереш че караш електричка! На почти никой не му трябва пробег от 1000 и нагоре километра! Вервай ми! 700 е достатъчен!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 11
гъбко
преди 6 дни
До: scott При условие, че не притежаваш афффтомобил и не караш такъффф. Разбираш ли колко са ти наивистични вижданията за него? Колите са средства за работа на първо място и после чак за "авЯнтюристи", които са следствие на прекомерните излишъци в обществото! Текущите електрички са супер-дупер-мега удобни за градът. Тихи, не пушлявят, около ДВА ПЪТИ по-изгодни за ежедневно каране, нафффрашкани с един куп системи за безопасност. Вземи си една под наем за месец и после ще си пишем пак!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 2
scott
преди 6 дни
истинска природа и битка, показваш че просто си добреоформен кастрат. Дори чукането на стопаджийки се отменя заради снимането 24:7. Та! УБИВАЙ ЕЛЕКТРИЧЕСКОТО ЧУДОВИЩЕ НА МИГА. Задно с геди, които ги карат и промотират. Слава богу, това са само първеньтътъ и гъзарите. Мъртвороденото бебе се изхвърля заедно с легена. без грам съжаление.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 2
scott
преди 6 дни
До: гъбкоми не, те обичам. Обаче, електрокарите са победена технология от 1908-*** година. На всичкото отгоре, И ТОВА Е КОЕТО МРАЗЯ, те кастрираха автомобила като такъв. Колите са изгрели с това, че наливат приключенски дух. Авянтюристи отиват от едно място на друго и носят със себе си дух, впечатления и общуване. електрокарът заменя една среда под контрол 24:7 с друга такава. И като отидеш с енго на ново место - ми ти искаш да намериш същата скучна и сима среда. и като ти се случи да видищ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още