Британските шофьори на големи автомобили са изправени пред по-високи такси за паркиране според предложените от лейбъристите репресии срещу тези превозни средства, съобщава Telegraph.
Проектопредложенията ще доведат до увеличаване на годишните разходи за разрешително за паркиране на жител с до 87 паунда в зависимост от размера на колата и емисиите, които отделя.
Съветът на лейбъристите посочва, че промените са насочени към „управление на пътното пространство, за да отговори на нуждите на нарастващото население и приоритизиране на паркирането за тези, които се нуждаят от него“.
Проектът се отнася до Харинги, квартал в Северен Лондон, и представлява поредното подобно решение за по-строги регулации за големите коли на фона на оплакванията, че въпросните превозни средства заемат повече място, отделят повече емисии и натоварват повече пътната настилка спрямо по-малките автомобили.
Подобни повишения на таксите бяха предложени и в Оксфорд и Бристол по-рано тази година, тъй като местните власти последваха стъпките на левите френски политици, които започнаха репресии срещу големите коли в Париж.
Други местни власти, като Бат, област Съмърсет, въведоха по-високи такси за паркиране за автомобили, които генерират повече емисии, вместо да се фокусират върху размера им.
Но новопредложената схема за Харинги скоро ще бъде насочена и към двата аспекта на автомобилите. Жителите с превозни средства, които са с дължина от 4,5 метра или повече, са изправени пред най-високи такси, следвани от тези с коли с дължина между 4 и 4,49 метра.
Това означава, че цената на разрешителното за паркиране на Range Rover Sport може да нарасне от 410 паунда на година в момента до 485 паунда, включително допълнителна такса от 100 паунда за дизелов двигател.
За сравнение, цената за хибриден Fiat 500 би се увеличила от 55 паунда до 60,50 паунда на година.
Съгласно предложенията, които ще се обсъждат до 20 ноември, ще бъде въведен нов диапазон на таксите и за електрически превозни средства.
И все пак шофьорите на най-големите електромобили ще плащат само 49,50 паунда годишно, в сравнение с 45 паунда за най-малките коли с този вид задвижване.