Работници в завода на Volkswagen в Оснабрюк, Долна Саксония, за който се твърди, че е едно от съоръженият на германската автомобилна група, което може да бъде закрито заради обявените наскоро планове за преструктуриране, провеждат нови предупредителни стачки като част от по-широките регионални протести, съобщава Ройтерс, цитирайки синдиката IG Metall.
Това е вторият път за последните седмици, в който работниците на обекта стачкуват, което отразява нарастващото напрежение около Volkswagen и нейните усилия за намаляване на разходите и потенциално затваряне на фабрики в Германия.
Въпреки че стачките в други заводи на Volkswagen в Западна Германия са възможни едва от декември, трудовите отношения в Оснабрюк се управляват по различен начин, което прави подобни действия възможни и сега.
Към 09:30 ч. местно време работниците са започнали шествие от завода до централата на IG Metall, където са се присъединили към стачкуващи от други местни фирми.
IG Metall изисква 7% увеличение на заплатите в сравнение с предложеното от асоциациите на работодателите 3,6% увеличение за 27 месеца. Компаниите казват, че исканията на работниците са нереалистични.
Заводът на Volkswagen в Оснабрюк, в който работят около 2300 служители, произвежда моделите на Porsche Cayman и Boxster, както и T-Roc Cabriolet на Volkswagen.
Преди това Porsche обяви планове да произвежда следващите поколения на Cayman и Boxster в своя завод в Щутгарт-Цуфенхаузен, като Volkswagen ще спре производството на T-Roc Cabriolet през следващата година, създавайки потенциален производствен проблем за Оснабрюк.
Миналата седмица ръководителят на работническия съвет на Volkswagen Даниела Кавало заяви, че ръководството на Porsche е информирало служителите на завода в Оснабрюк, че ще прекрати съществуващите бизнес отношения.
По-рано тази седмица главният изпълнителен директор на германския концерн Оливер Блуме заяви, че планираната програма за съкращаване на разходите от Volkswagen е неизбежна, тъй като тя трябва да поправи „десетилетия на структурни проблеми“ в компанията.
„Слабото пазарно търсене в Европа и значително по-ниските приходи от Китай показват десетилетия на структурни проблеми във VW“, каза Блуме пред неделното издание на таблоида Bild.
Блуме посочи оперативните разходи в Германия като голяма спънка пред конкурентоспособността на Volkswagen и заяви пред Bild, че „нашите разходи в Германия трябва да бъдат значително намалени“.
Няма гъвкавост относно целите за намаляване на разходите, а само за това как може да бъдат постигнати, допълни той.