Доставките на Ferrari NV се свиват с 2% през третото тримесечие, като резултатът разочарова инвеститорите, които очакваха италианският производител на спортни автомобили да покаже по-голяма устойчивост спрямо охлаждането в индустрията, съобщава Bloomberg.
Спадът се дължи главно на 29-процентното понижение на доставките в Китай, където Ferrari не се радва на особено голяма популярност.
Производителят потвърди насоките си за цялата година.
Цената на акциите на Ferrari, търгувани на борсата в Милано, се понижи с 6,1% в следобедните часове, най-големият спад в рамките на деня за компанията от май.
Третото тримесечие за Ferrari е „по-скоро стабилно, отколкото грандиозно“, изтъкват анализатори на Citigroup, добавяйки, че ръстът на приходите е малко по-бавен.
Италианският концерн се справя добре в сравнение с марките за масовия пазар и производителите на луксозни коли като Porsche, BMW и Mercedes, чиято печалба зависи от представянето им в Китай, където се наблюдава спад в покупките поради продължителна криза с недвижимите имоти.
Ferrari обяви, че коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) е нараснала през третото тримесечие със 7% до 638 млн. евро - малко над очакванията на анализаторите.
Приходите от продажби растат със 7% до 1,64 млрд. евро, тъй като компанията се възползва от по-големия брой купувачи, добавящи персонализации към своите автомобили, посочва главният изпълнителен директор Бенедето Виня.
Резултатите на Ferrari подчертават „нашата положителна перспектива за суперлуксозните автомобили, която остава непроменена, въпреки че доставките се охлаждат“, коментират анализатори на Bloomberg Intelligence.
Виня се ангажира да поддържа ексклузивната продуктова линия на Ferrari, разчитайки на услугите за персонализиране, за да подкрепи печалбата. Миналия месец компанията представи суперавтомобил за 3,6 млн. евро, един от най-скъпите модели в историята на марката.
Виня, бивш ръководител на производителя на чипове STMicroelectronics NV, насочва компанията към производството на повече електрифицирани превозни средства. През септември той каза, че Ferrari е напът да пусне своя първи напълно електрически суперавтомобил през четвъртото тримесечие на следващата година.
Представянето на електрическия суперавтомобил на Ferrari ще се случи в момент, когато предизвикателствата пред индустрията продължават да се множат, докато компаниите се стремят едновременно да намалят емисиите и да ограничат разходите, за да предложат по-достъпни превозни средства с батерии.
Междувременно лидерството на Китай при батериите затруднява и забавя прехода на Европа към по-чисти автомобили. Появата на китайски електромобили на европейския пазар трябва да бъде сигнал за събуждане за европейския автомобилен сектор, посочва Виня в интервю за Bloomberg.