IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

ЕС трябва да инвестира 39 млрд. евро годишно, за да електрифицира транспорта

Общите разходи трябва да нараснат до 507 млрд. евро годишно до 2040 г., като общата сума ще достигне 7,6 трлн. евро, препоръчва Transport & Environment

07:41 | 05.11.24 г. 4
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Европа трябва да инвестира по 39 млрд. евро годишно, за да постигне целите си за въглероден неутралитет в транспортния сектор до 2050 г., обяви екологичната група Transport & Environment (T&E), предоставяйки ключови препоръки за Европейския съюз (ЕС).

Блокът се стреми към по-координирана индустриална политика, включваща мащабни инвестиции, включително в зелени технологии, след като през септември бившият ръководител на Европейската централна банка (ЕЦБ) и италиански премиер Марио Драги публикува своя доклад с икономически насоки.

„Трябва спешно да се приложи инвестиционна стратегия на ниво ЕС, за да се подпомогне решително декарбонизацията на транспорта и да се подобри конкурентоспособността на сектора“, изтъква T&E в доклада.

Необходимите инвестиции надвишават с 5 млрд. евро осигурените 34 млрд. евро годишно субсидии за изкопаемите горива в транспорта в Европа. Докладът препоръчва постепенно премахване на подобни субсидии в полза на екологичния транспорт.

Новите насоки са публикувани в момент на отслабващо търсене на електрически автомобили и призивите на някои политици и ръководители на компании от автомобилната индустрия - включително италианския премиер Джорджа Мелони и шефът на BMW Оливер Ципсе - за отмяна на забраната за продажба на коли с двигател с вътрешно горене от 2035 г.

Базираната в Брюксел T&E също така призовава за по-фокусиран върху екологичните цели бюджет на ЕС с рационализиран достъп до фондовете на блока, въвеждането на План за социални инвестиции и инвестиции в областта на климата от 1 трлн. евро до 2034 г., по-голяма роля на Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) в трансформирането на системата за мобилност и повишено участие на частните финанси.

T&E казва, че общите инвестиции, включително разходите от частни инвеститори, трябва да достигнат годишни ниво от 310 млрд. евро до 2030 г., за да се постигнат петте препоръки и да се декарбонизират важните транспортни сектори като авиация, корабоплаване, леки автомобили, автобуси и камиони.

Общите разходи трябва да нараснат до 507 млрд. евро годишно до 2040 г., като общата сума ще достигне 7,6 трлн. евро, докато промяната набира скорост, се изтъква в доклада.

„Колкото по-рано бъдат направени инвестициите, толкова по-малка ще бъде сметката за прехода“, подчертава T&E.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:41 | 05.11.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 0
doriepolite
преди 2 седмици
ГАРАHТИРАHO: Зa 21 дни щe пpaвитe жecтoк CEKC като пopнoзвeзда - ще увeличите тpайно пeниcа си със 7 см и ще започнете да получавате еpeкция за 3 секунди и твъpдa кaто cтомaнa, кoлкoтo дълго иcкaте!---- https://cia.sh/stilmen
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 6
khao
преди 2 седмици
До: гъбко хахаха, виж го как тънко в края на лакърдията се е предложил! Нещо е закъсал. :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 5
Tikva007
преди 2 седмици
*ЕС трябва да инвестира 39 млрд. евро годишно, за да електрифицира транспорта* - Като се има предвид, че германското правителство и коалиция та са пред разпад, защото не могат още да се разберат от къде да изчегъртат 15 млрд. за да вържат бюджета, както и щедрите ангажименти на ЕС към нацистката славаукраине, сумата не изглежда безпроблемна. Но пък затова съвременният свят е измислил куп начини, когато някой няма пари, винаги да има друг, който да му ги даде. Срещу какво е друг разговор.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 17
гъбко
преди 2 седмици
Върви си електрификацията. Не е спирала! То и форумните отрицатели не са спирали да я оплакват, ама кой ли ги чува? Друзя антиваксъре-газовици-фронтоваци. колко електрически камиона вече има регистрирани в БГ? Следите ли я статистиката? Помните ли как се упражнявахте по темата електрически фериботи преди 5г? А сега имате ли представа колко вече работят в Европа? А по света?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още