Китайските производители на електрически автомобили губят позиции на пазара в Европа за трети пореден месец, което е поредният сигнал, че залогът на Европейския съюз (ЕС) с по-високи мита върху вноса от Китай вреди на продажбите.
Делът на китайските марки на европейския пазар се свива до 8,5% през септември от 9,6 на сто месец по-рано, става ясно от данни на Dataforce.
Марката MG, част от групата на SAIC Motor Corp., води отдръпването със спад от 42% на продажбите, изчислява консултантската фирма Jato Dynamic.
Спадовете продължават от юли, когато ЕС обяви, че ще въведе временни мита върху произведените в Китай електромобили, с което данъците по част от вноса достигат 45%. След като продължилите месеци преговори между Брюксел и Пекин не успяха да разрешат търговския спор, новите мита влязоха в сила тази седмица.
Най-големият губещ до момента е MG - британската марка, която сега е част от китайската държавна група SAIC. Нейната компания майка е притисната с най-високите митнически налози от ЕС в размер на общо 45%.
Някога безспорен лидер сред китайските марки в Европа, сега MG е предизвикана от BYD - най-продаваната автомобилна компания в Китай, която оспорва глобалното господство на Tesla при електромобилите.
Въпреки търговското напрежение BYD продължава да напредва със своите планове, като вече изгражда европейска мрежа от търговски представителства и местни фабрики. Продажбите на компанията в региона растат със 162% през септември на годишна база до 4376 превозни средства, изчислява Jato.
Всички електромобили, произведени в Китай, са обект на наказателните мита, наложени от Европейската комисия (ЕК) заради несправедливото държавно субсидиране от страна на Пекин. Тези налози засягат и редица европейски компании, които изграждат част от своите електромобили в Китай за европейски внос.
Големите европейски производители се противопоставиха на търговските бариери, като Германия беше една от петте държави, които гласуваха против митата по-рано този месец.
Въпреки че Китай заплаши да отмъсти, министерство на търговията изрази надежда за приемливо решение отвъд митата. Ако това не стане, контрамерките могат да започнат още през ноември. Резултатът от президентските избори в САЩ също може да повлияе на дебатите относно протекционизма в бъдеще.
В Европа продажбите на електрически превозни средства като цяло са се увеличили с 14% през септември, показват данни от Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Доставките на електромобили растат с 24% във Великобритания, тъй като производителите се стремят да се съобразят с правителствените цели за електрификация.
В Германия, където правителството обсъжда налагането на нови стимули, продажбите на електромобили се увеличават с 8,7%.
Най-продаваните електромобили в Европа са Model Y и Model 3 на Tesla Inc., според Jato. Skoda Enyaq се класира трети, докато EX30 на Volvo Car AB е четвърти. Шведската марка е част от китайската група Zhejiang Geely Holding Group и произвежда своя EX30 в Китай.
преди 2 седмици Подарете на зъбите си красота и здраве! Избелва и укрепва емайла, намалява чувствителността, предотвратява кариеса, премахва зъбния камък, 100% естествен състав----- https://shout.to/sadoer отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 седмици До: гъзко: Да, добре. Достатъчно, седни си! 2. И плувай, плувай. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 седмици До: Tikva007 Твоето увлечение по нацизма, и проповядването му, ни е добре известно на всички, и потвърдено лично от теб! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 седмици До: пръдко: Аз коментирам статията и нейните констатации, а не твоите блянове и измишльотини. Не ми трябват три живота, за да ми писне от разни щатни плосскоглави коммунита, които да ме агитират за съвецка власт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 седмици До: Tikva007 Европейските електрички НЕОБРАТИМО увеличават делът си на пазарът! Защото са добри, защото имат сервизна поддръжка, защото пробегът им вече надминава 500км и като стандарт се налага дори 700км, защото са икономични, защото са елегантни и удобни, защото са изгодни! Това са фактите, колкото и да се упражняваш в плюене на европейската индустрия! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 седмици До: Tikva007 Хех! Винаги си бил много зле в разсъжденията и фактите! На твое място отдавна бих спрял да се упражнявам поради непригодност и въпиеща неграмотност. Септември са продадени 212хил електрички в ЕС. От тях модел Y е 29хил, а модел 3 - 15хил. Пита се в упражнението по математика, след като почти няма поднебесни и корейски електрички в общата бройка, чии са останалите? Пряка конкуренция са тoку що слезлите от поточната линия Renault eTEACH, Peugeot e3008, Scoda Enyaq, Fiat e600 и пр. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 седмици *Големите европейски производители се противопоставиха на търговските бариери.* - Ето тук е ключето от барачката: митата, наложени от комисарите, не са в полза на европейската електромобилно индустрия, защото нея я няма, а на Тесла, която ще монополизира европейския пазар. Има ли още глъмове със съмнения, чии държавни интереси е сложена да пази ЕК? - *Най-продаваните електромобили в Европа са Model Y и Model 3 на Tesla Inc*. Та, кого заплашват китайците и кой е срещу митата? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 седмици По-високите мита за китайските електромобили в Европа влязоха в сила оня ден, на 30 октомври. Очевидно е, че не са те причината за намаляващите през последните три месеца продажби.Само кръгъл *** може да твърди обратното. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 седмици Политиката на ЕК: Не ме е яд, че я немам. Яд ме е, че Вуте има! В Европа зреят процеси, които могат да я унищожат, но шепа пперраси пълнят дневния ред на цял континент със себе са и с електрокарите, които според тях са проблем Но. 1 за европейците! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 седмици ама как са се увеличили, нали имаше мижав интерес... според ред форумни спецове! отговор Сигнализирай за неуместен коментар