Li Auto Inc. отчете по-добри от очакваното финансови резултати за третото тримесечие, тъй като производствените разходи на компанията започват да се стабилизират, а мерките за ефективност - да дават търсения резултат, пише Bloomberg.
Основан през 2015 г., китайският автомобилен производител е третата електромобилна компания в света, която успява да постигне рентабилност след Tesla и BYD.
За тримесечието Li Auto отчете коригирана нетна печалба от 3,9 млрд. юана (541 млн. долара), докато анализаторите очакваха 3 млрд. юана.
Приходите на концерна скачат на годишна база с 24% до 42,9 млрд. юана, като доставките възлизат на 152 831 автомобила, увеличавайки се на годишна база с 45,4%.
Постъпленията от продажби засенчват пазарните прогнози за 41,4 млрд. юана.
Брутният марж за периода обаче спада до 21,5%.
Сега компанията очаква да достави 170 хил. автомобила за четвъртото тримесечие при приходи от 45,9 млрд. юана.
Приходите на Li Auto до голяма степен се дължат на моделите от L серията с удължен пробег. L6, най-новият и най-малък модел на марката, постигна голям успех след пазарния си дебют по-рано тази година.
Въпреки това първият изцяло електрически модел на компанията, многофункционално превозно средство на цена от над 500 хил. юана, се сблъска с приглушена пазарна реакция, принуждавайки Li Auto да преосмисли пазарната си стратегия и да отложи пускането на няколко нови модела, задвижвани изцяло с батерии.