fallback

Китайската BYD отвя Tesla с тримесечните си приходи

Печалбата на китайския производител на електромобили обаче остава по-ниска от тази на американския ѝ конкурент

15:30 | 30.10.24 г.

Китайският производител на електромобили BYD постигна още една победа над Tesla в сряда, отчитайки по-високи тримесечни приходи от тези на компанията на Илон Мъск за пръв път, откакто двете дружества се изправиха едно срещу друго в глобалните продажби на електромобили, съобщава Bloomberg.

Приходите на най-продавания китайски автопроизводител са скочили с 24% на годишна база до 201,1 млрд. юана (28,2 млрд. долара) за трите месеца до края на септември. Това е малко под оценките, но над продажбите на Tesla, които достигнаха 25,2 млрд. долара през същия период.

Нетната печалба е нараснала с 11,5% до исторически връх от 11,6 млрд. юана (1,63 млрд. долара), което съвпада с оценките, след като BYD е продала безпрецедентните 1,12 млн. електрически и плъгин превозни средства през миналото тримесечие. Брутният марж възлиза на 21,9%. Печалбата остава обаче под тази на Tesla, която е в размер на 2,2 млрд. долара.

За първите девет месеца на годината BYD генерира нетна печалба от 25,2 млрд. юана (3,5 млрд. долара) при приходи от 502,3 млрд. юана (70,4 млрд. долара).

BYD и Tesla се превърнаха в заплаха за класическите производители на автомобили, особено след като Volkswagen, Ford Motor, Stellantis и General Motors се затрудняват да бъдат рентабилни със своите електрически автомобили. Макар че потребителското търсене на електромобили намалява, BYD е по-защитена от Tesla заради силната ѝ гама от хибридни автомобили.

Хибридните превозни средства имат основен принос за нарастването на приходите на базираната в Шънджън BYD, като модернизираните задвижващи системи на някои модели позволяват пробег от над 2000 км. Друга ключова част от предимството на BYD е вертикално интегрираната верига за доставки, а производството на повече части на вътрешно ниво ѝ дава предимство по отношение на разходите и мащаба, за да произвежда автомобили по-евтино.

В същото време Tesla се сблъсква с все по-ограничената и изчерпана гама от единствено електрически автомобили и е по-фокусирана върху увеличаването на производството на модела си Cybertruck и разширяването на употребата на системата си за частична автоматизация, рекламирана като система за пълно самоуправление.

Все пак потенциалът на Tesla в областта на изкуствения интелект и по-дългото ѝ лидерство в продажбите на електрически превозни средства спомогат за утвърждаването ѝ като най-високо оценявания автомобилен производител в света. BYD е на трето място, след Toyota Motor, но преди VW, Mercedes и трите автомобилни гиганта от Детройт.

Перспективите за приходите на BYD през последното тримесечие изглеждат още по-силни, тъй като компанията се възползва от водещата си позиция по отношение на продажбите в Китай – най-големия автомобилен пазар в света. Последните три месеца на всяка година обикновено се считат за пиков сезон на покупките. Освен субсидиите централните правителствени агенции имат нареждания да стимулират покупките на електрически превозни средства.

BYD също така е напът да изпълни коригираната си годишна цел за продажби от 4 млн. автомобила при сегашния си темп на работа. До края на септември тя е продала около 2,74 млн. превозни средства. Citibank изчислява, че BYD може да продаде до 500 хил. единици на месец до ноември.

Акциите на BYD, листнати в Хонконг, затвориха с понижение от 0,7% в сряда, ограничавайки годишния си ръст до 37,6%. От януари насам акциите на Tesla са поскъпнали с 4,4%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:32 | 30.10.24 г.
fallback
Още от Новини виж още