Оперативният марж на Volkswagen спадна до най-ниското си ниво, откакто пандемията от Covid-19 принуди германския автомобилен производител да ограничи производството и да затвори шоуруми, пише Bloomberg.
Компанията отчете оперативна печалба от 2,86 млрд. евро и приходи от 78,5 млрд. евро през третото тримесечие, като и двете стойности бележат понижения спрямо предходната година.
Оперативният марж се е свил до едва 3,6%, което е най-ниската стойност от над четири години.
Резултатите подкрепят аргументите на ръководството на Volkswagen за драстични мерки за свиване на разходите в Германия, където профсъюзите се противопоставят на затварянето на поне три фабрики и съкращаването на хиляди работни места.
Освен това компанията планира да намали заплатите на около 140 хил. работници с 10%, като всичко това ще допринесе за затрудненията на най-голямата европейска икономика.
Основната марка VW - където ще попаднат голяма част от тези съкращения - е постигнала едва 2% оперативен марж през първите девет месеца на годината, заяви главният финансов директор на Volkswagen Арно Анлиц в изявление от сряда. "Това подчертава спешната нужда от значително намаляване на разходите и повишаване на ефективността", казва Анлиц, който е и главен оперативен директор.
Volkswagen обяви резултатите часове преди началото на втория кръг от преговорите за преструктуриране с лидерите на профсъюзите във Волфсбург, където е централата на компанията.
Привилегированите акции на компанията поевтиняха с 20% тази година, нареждайки се сред най-слабо представящите се компонентни на германския борсов индекс DAX.
Заради спада на продажбите в Китай и все по-силната конкуренция в Европа, където търсенето все още не се е възстановило напълно до нивата отпреди пандемията, Volkswagen отправи две предупреждения за печалбата си през второто полугодие.
Едноименната марка VW отдавна страда от ниска възвръщаемост, а усилията за промяна на ситуацията бяха възпрепятствани от неуспешното пускане на пазара на електромобили.
Китайските производители подкопават представянето на Porsche и Audi в областта на автомобилите с висока производителност и премиум автомобилите, което представлява заплаха както за марките на Volkswagen, така и за германските им конкуренти Mercedes-Benz Group AG и BMW AG.