През първите девет месеца на 2024 г. продажбите на нови микробуси в Европейския съюз (ЕС) се увеличават с 8,5%, достигайки 1 170 310 броя. Резултатът тук е воден от силното представяне на четирите ключови пазара в региона. Продажбите в Испания растат с 16,7%, докато тези в Германия се увеличават с 8,2%. Регистрациите на нови микробуси в Италия отчитат повишение от 7,3%, а тези във Франция с 5,8%, става ясно от доклад на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).
В България продажбите на нови микробуси растат през първите девет месеца на годината с 36,3% до 5351 броя спрямо 3926 броя година по-рано. Страната ни се нарежда на второ място в ЕС по ръст на регистрациите след Кипър с 37,1%, подкрепен главно от силното търсене на електрически микробуси в островната страна.
От друга страна, регистрациите на нови камиони в ЕС за същия период бележат спад от 7,5% до общо 249 708 броя. Този спад е предизвикан от 9,5-процентното понижение в продажбите на тежкотоварни камиони, докато регистрациите на камиони от среден размер се увеличават с 3%. Въпреки че Испания и Италия записват ръстове от съответно 12% и 2,1%, това не успява да компенсира спадовете в Германия (-7%) и Франция (-4,3%).
Продажбите на автобуси междувременно се увеличават с 16% за първите девет месеца в сравнение със същия период на 2023 г., достигайки общо 27 400 броя. Всички основни пазари бележат ръстове, като най-съществени са тези в Испания (21,8%) и Италия (21%).
Продажби на търговски превозни средства в ЕС през първите девет месеца на годината. Графика: АСЕА
Продажби според източника на захранване
Микробуси
Дизелът остава предпочитаният тип задвижване за купувачите на нови микробуси в ЕС през първите три тримесечия на 2024 г. Продажбите на този вид микробуси се повишават с 10,6% до 989 975 броя, поддържайки стабилен пазарен дял от 84,6%. Продажбите на бензинови модели се стабилизират след 7,5% увеличение при 6,1% пазарен дял. Електрическите микробуси обаче търпят рязък спад от 12,8%, като пазарният им дял се свива до 5,7 на сто спрямо 7,1 на сто за същия период на 2023 г. Продажбите на хибридни модели спадат с 4,3% като сега техният дял възлиза на 2% от пазара.
В България дизелът остава предпочитано задвижване, като регистрациите на дизелови микробуси за първите три тримесечия се увеличават с 37,5% до 5036 броя спрямо 3663 броя година по-рано. Продажбите на бензинови модели растат със 70,7% до 256 броя спрямо 150 броя за същия период на 2023 г. Междувременно търсенето на електрически микробуси в страната се свива с 40,8 на сто до 58 броя спрямо 98 броя година по-рано.
Продажби на търговски превозни средства в ЕС според типа задвижване и пазарния дял. Графика: АСЕА
Камиони
Дизеловите камиони продължават да доминират на пазара през първите девет месеца на 2024 г., представлявайки 95,3% от новите регистрации в ЕС, въпреки спада в продажбите от 7,3% спрямо същия период на миналата година. Регистрациите на електрически камиони намаляват с 6,6%, като пазарният дял остава непроменен при 2,2%. Силни продажби на този вид задвижване записаха Германия (56,8%) и Дания (22,3%), докато сериозни спадове отчетоха Франция (-58,4%) и Нидерландия (-52,7%).
Автобуси
Новите регистрации на електрически автобуси в ЕС се увеличават с 28,7%, като пазарният дял на този вид задвижване расте от 14,3% за същия период на 2023 г. до 15,9%. Германия е най-големият пазар по обем на продажби в региона като отчита ръст от 11,4% в регистрациите. Испания регистрира впечатляващите 72,9% увеличение, което я прави третият по големина пазар за електрически автобуси. От друга страна, френският пазар отчита спад от 10,8% при регистрирани 514 броя.
Продажбите хибридни автобуси в ЕС намаляват с 13,2% и сега съставляват 9,5% от пазара. Регистрациите на дизелови автобуси растат с 19,4%, увеличавайки пазарния си дял до 66,6%, което е с 1,9% повече спрямо същия период на миналата година.
преди 1 ден Хаха! За дежурните апокалиптици и отрицатели въпросче за медитация с понижена трудност. Защо, след като очаквате за пореден път разпад и спихване на запада, продажбите на търговски превозни средства са се сцепили в ЕС? Помощ от публиката : продажбите на софтуер за търговия, проектиране и управление следват същият модел! Продажбите и преоборудване на машини и заводско оборудване също растат. Значи в следващите 5-10г какво ще се случва друзя антиваксъре-газовици-фронтоваци? отговор Сигнализирай за неуместен коментар