Работниците на автомобилния производител Volkswagen в Германия спират производствена дейност, за да се присъединят към протестите относно плановете на компанията да предприеме безпрецедентно закриване на фабрики в страната, съобщава Bloomberg.
Лидерите на синдикатите планират да информират служителите в 11 германски монтажни обекта за последните преговори с работодателя. Събитията поставят началото на трудна седмица за най-големия производител на автомобили в Европа, който се очаква да отчете спад в продажбите и печалбата, когато представи своя отчет в сряда (30 октомври).
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Оливер Блуме се позова на високите разходи на едноименната марка, която се сблъсква с намаляващо търсене в Европа и засилващата се конкуренция в лицето на китайски конкуренти като BYD Co. Междувременно синдикатите посочват, че работниците са принудени да плащат за грешките на ръководството, включително неуспешната електрификация и лошата ценова политика.
Ръководството „все още не е представило съгласувана концепция за това как иска да води Volkswagen в бъдещето“, изтъква Даниела Кавало, ръководител на профсъюза IG Metall.
Тя добавя, че ръководителите не желаят да се откажат от затварянето на фабрики и съкращенията на работни места.
Автомобилният производител преживя няколко тежки седмици, откакто коригира в посока надолу за втори път своята прогноза за печалбата в края на септември.
Въпреки че неговите марки премиум автомобили, включително Audi и Porsche, остават най-големият източник на печалба за концерна през последните години, сега те също се сблъскват с редица предизвикателства. Porsche обяви, че обмисля намаляване на разходите и преразглежда моделната си гама, след като спадът на търсенето в Китай удари печалбата ѝ.
Преговорите с работниците засега не дават резултат. Активният гратисен период ще изтече следващия месец, като предупредителните стачки в обектите на групата в Германия са възможни от 1 декември.
Volkswagen, най-големият автомобилен производител в Европа, е в процес на сериозно преструктуриране, докато обмисля затваряне на заводи в Германия поради слабото европейско търсене, конкуренцията от Китай, предизвикателствата, свързани с електрификацията и високите разходи в Германия.
„По-добрата разходна база, особено в Германия, е от съществено значение, за да останем успешни в тази среда в бъдеще“, изтъква членът на директорския борд на групата Марко Шуберт.
Доставките на Volkswagen в Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, са намалели с 15% до 711 500 автомобила през третото тримесечие. Междувременно глобалните продажби на концерна се свиват до 2,176 млн. броя на годишна база.