fallback

General Motors предупреди за риск от свиване на продажбите на електромобили в Канада

Оттеглянето на стимулите за покупка на електрически модел от канадските власти идва в неудобен момент за сектора, притиснат да увеличи продажбите на този тип коли

21:30 | 24.10.24 г.
Автор - снимка
Създател

General Motors Co. изтъква, че властите в Канада оттеглят субсидиите за електрически автомобили в неудобен момент - точно както искат от производителите на автомобили да увеличат продажбите на по-чисти превозни средства, пише Bloomberg.

В момента някои потребители могат да получат до 12 000 канадски долара (8673 щатски долара) отстъпка от цената на електрическа кола. Федералните отстъпки приспадат до 5000 канадски долара от крайната цена, докато провинция Квебек дава до 7000 канадски долара, а Британска Колумбия предлага максимум 4000 канадски долара.

Но правителствените служители, фокусирайки се върху големия бюджетен дефицит, сега ограничават използването на парите на данъкоплатците. През март Квебек заяви, че постепенно ще премахне субсидиите до 2027 г. През юни Британска Колумбия значително стесни достъпността на своите отстъпки, позовавайки се на „наличното финансиране“ и по-бърз от очакваното ръст на продажбите на електромобили.

Междувременно канадското национално правителство си постави агресивна цел за постепенно премахване на превозните средства, задвижвани с бензин.

Налага се всички нови лекотоварни автомобили, продадени до 2035 г., да бъдат електрически или плъгин хибриди. Има междинни цели от 20% до 2026 г. и 60% до 2030 г.

Съгласно предложената от Канада система производителите на автомобили получават кредити за съответствие за продажби на електромобили и инвестиции в инфраструктура, но понасят дефицити при неизпълнение. Някои провинции имат свои собствени цели – Британска Колумбия заплашва производителите с финансови санкции при изоставане от целите.

Базираният в Детройт General Motors и търговските му представителства ще „работят много усилено, за да се опитат да преодолеят това“, посочва президентът на GM за Канада Кристиан Аквилина, добавяйки, че допълнителната подкрепа също може да стимулира приемането, като например по-развитата зарядна инфраструктура.

Стимулите осигуриха притока на купувачи към сегмента. Пазарният дял на електромобилите е няколко пъти по-голям в Квебек и Британска Колумбия, отколкото в Онтарио, която отмени отстъпката за потребителите през 2018 г.

GM започна 2024 г. с дял на електромобилите от 3% от общите продажби за Канада, като приключи третото тримесечие с дял от 12,5%.

Автомобилният гигант в момента губи пари от своите модели, захранвани с батерии, но главният изпълнителен директор Мари Бара посочи във вторник, че работи за реализиране на печалба от електромобилите „колкото е възможно по-бързо“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:46 | 24.10.24 г.
fallback
Още от Новини виж още