fallback

По-слабите продажби и геополитическите рискове удрят печалбата на Hyundai

Бизнес средата за четвъртото тримесечие не изглежда особено благоприятна, предупреждава южнокорейската автомобилна компания

12:03 | 24.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Hyundai Motor Co. отчете печалба за третото тримесечие, която не отговори на прогнозите на анализаторите, тъй като слабите продажби на автомобили и увеличените геополитически рискове подкопават рентабилността, съобщава Bloomberg.

Оперативната печалба на южнокорейския автомобилен концерн възлиза на 3,58 трлн. вона (2,6 млрд. долара), което представлява спад от 6,5% спрямо същия период на предходната година. Междувременно анализатори, анкетирани от Bloomberg, очакваха печалба от 3,9 трлн. вона.

Приходите от продажби растат с 4,7% до 42,9 трлн. вона през същия период.

Спадът в печалбата отразява еднократни разходи от около 320 млрд. вона, свързани с превантивни удължавания на гаранции на автомобили, става ясно от отчета на компанията.

Водещият автомобилен концерн в Южна Корея обеща да увеличи производството на хибриди, тъй като глобалният автомобилен сектор е изправен пред устойчиво охлаждане при търсенето на електромобили на фона на все още високите лихвени проценти и забавящия се икономически растеж. Индустрията също така се сблъсква с повишена несигурност в навечерието на президентските избори в САЩ, като кандидатите обещават разнополюсни политики за сектора - от стимули за електромобили до правила за емисиите и тласък на местното производство.

Въпреки че Hyundai вярва, че може да изпълни насоките си за печалбата за тази година, повишените геополитически рискове, ескалиращата конкуренция и несигурността на политиките по целия свят оказват натиск върху краткосрочната му рентабилност, заяви пред инвеститори Сьон-йо Лий, главен финансов директор на компанията.

„Бизнес средата за четвъртото тримесечие не изглежда особено благоприятна, така че ще трябва да положим усилия, за да увеличим доставките както на дребно, така и на едро“, изтъква Лий. „Въпреки това ние обещахме да запазим маржа на оперативната си печалба между 8%-9% и вярваме, че можем да поддържаме тази цел занапред“, посочи още.

Маржът на оперативната печалба достига 8,3% през третото тримесечие.

Въпреки че продажбите на автомобили в чужбина спадат през третото тримесечие, силното търсене на спортни превозни средства, хибриди и моделите на луксозната марка Genesis задържаха средната продажна цена на Hyundai по-висока, изчислява SK Securities Co.

Доставките на едро на компанията през третото тримесечие достигат малко над 1 млн. превозни средства, което е спад от 3,2% спрямо предходната година. Продажбите в Северна Америка се повишават с 9,3%, докато тези в Европа отчитат спад от 9,5%. Търсенето на автомобили на групата в Китай се понижава с 61%, докато в Индия продажбите спадат с 5,7%.

По време на годишната среща с инвеститорите през август Hyundai заяви, че планира да удвои гамата си от хибридни автомобили, като същевременно запази непроменена целта за продажби на електромобили до 2030 г. от 2 млн. превозни средства.

Компанията също така обяви обратно изкупуване на акции на стойност 4 трлн. вона като част от усилията си да подобри възвръщаемостта за инвеститорите.

По-рано тази седмица Hyundai листна своето индийско звено на борсата в Мумбай, набирайки около 3,3 млрд. долара. Компанията продаде 17,5% дял от местния си бизнес, реализирайки най-голямото първично публично предлагане в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:04 | 24.10.24 г.
fallback
Още от Новини виж още