fallback

Renault засенчи Volkswagen и Stellantis с отчета си

Компанията потвърди целогодишните си насоки, като очаква да се възползва от новите модели, включително на електрическия R5 и обновените предложения на марката Dacia

09:52 | 24.10.24 г. 7

Френският автомобилен производител Renault SA потвърди насоките си за цялата година, тъй като очаква да се възползва от пускането на нови модели, включително на електрическия R5 и обновените спортни автомобили на марката Dacia, съобщава Bloomberg.

Приходите на групата за третото тримесечие са нараснали с 1,8% на годишна база до 10,7 млрд. евро, като леко се разминават с прогнозите на анализаторите. Производителят все още очаква марж на оперативната печалба от поне 7,5% за тази година и свободен паричен поток от 2,5 млрд. евро или повече.

„Приемът ни на поръчки остава стабилен“, заяви главният финансов директор Тиери Питон по време на пресконференция. „Очакваме четвърто тримесечие със силен растеж“, добави той.

Renault успява да засенчи европейските си конкуренти, след като Stellantis, Volkswagen и BMW понижиха насоките си за печалбата за годината през последните седмици, посочвайки като причини по-бавното търсене на електрически превозни средства, проблемите с доставчиците и спада в продажбите на пазара в Китай.

Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео представи няколко нови електромобила през последните месеци, като успя да избегне проблемите около софтуера, които засегнаха графиците на европейските съперници на компанията.

Де Мео успя и да ограничи разходите, за да подобри рентабилността. Все пак 57-годишният италианец предупреди за наличието на редица предизвикателства, включително по-строгите правила на Европейския съюз (ЕС) за емисиите, които влизат в сила през следващата година.

Приходите на компанията от нейния аутомотив бизнес намаляват през третото тримесечие с 0,5% до 9,35 млрд. евро на фона на валутните колебания и по-ниските продажби в рамките на основната марка Renault. Компанията очаква приходите от продажбите на групата да бъдат подсилени през настоящия период от пускането на на пазара на превозни средства, включително R5 на цена от 25 хил. евро и нови версии на моделите Dacia Spring и Duster.

Бизнесът с финансови услуги Mobilize отчете 22% скок на приходите за третото тримесечие до 1,34 млрд. евро, тъй като се възползва от все още високите лихвени проценти.

Renault, който е по-малък от регионални съперници като Volkswagen и Stellantis, и отчете рекордна загуба през 2020 г., сега показва изненадваща сила при хибридните модели, които се задвижват както от двигател с вътрешно горене, така и от батерия.

През първите осем месеца на годината продажбите на хибридни модели на Renault са се увеличили с 55% спрямо предходната година. Ръстът на продажбите, който достига 60% през първата половина на годината, направи марката Renault втората по големина в Европа в този сегмент, изоставайки единствено от японската Toyota.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:53 | 24.10.24 г.
fallback
Още от Новини виж още