Китайската група Chery Holding Group Co. е избрала China International Capital Corp., GF Securities Co. и Huatai International Ltd. като поематели по потенциално първично публично предлагане (IPO) на автомобилното ѝ подразделение, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с въпроса.
Chery Automobile Co. може да листне акциите си на борсата в Хонконг още през следващата година, добавят източниците, говорейки при условие на анонимност. Компанията може да потърси оценка от над 100 млрд. юана (14 млрд. долара) от IPO-то.
Разискванията около плана продължават, като подробности като размера и времето на листването все още подлежат на промяна.
Активността на IPO пазара в Хонконг се засилва, след като обещанията на Пекин за стимулиране на китайската икономика осигуриха възходящ ценови тласък за акциите.
От началото на септември листванията в Хонконг са генерирали над 6 млрд. долара, което е повече от обема за цялата 2023 г., изчислява Bloomberg.
Chery Auto е един от най-големите износители на автомобили в Китай и един от малкото, чиито акции не са листнати. Това е ключов актив за Chery Group, която също така се занимава с финансови услуги и недвижими имоти.
Преди това групата обмисляше IPO за своя автомобилен бизнес в континенталната част на Китай.
Основана през 1997 г., Chery Auto продава автомобили под марките Chery, Tiggo и Arrizo. Тя се стреми да разшири производствените си мощности в световен мащаб, включително в Европа.
По-рано през октомври Chery започна да сглобява автомобили в Русия, като готовите превозни средства ще са предназначени за местния пазар. Компанията ще използва три завода, преди принадлежали на западни концерни, включително Volkswagen и Mercedes-Benz, разкриват източници, запознати с плановете на Chery.
Китайските производители на автомобили вече държат повече от половината от руския автомобилен пазар по отношение на продажбите, откакто голяма част от западните конкуренти напуснаха страната след нахлуването на Москва в Украйна през февруари 2022 г.
Междувременно Chery подписа сделка с испанската EV Motors за производство на автомобили в Барселона, въпреки че впоследствие компанията отложи плановете за местно производство поради охлаждането на пазара на електромобили в Европа.