fallback

Volvo понижи перспективата за продажбите на дребно поради охладеното търсене

Сега шведската компания очаква ръст на продажбите за годината до 8% спрямо предходната прогноза за увеличение от 15%

11:26 | 23.10.24 г.

Volvo Car AB понижи перспективата си за продажбите на дребно за тази година поради засилващото се охлаждане на автомобилния пазар, съобщава Bloomberg.

Шведският автопроизводител ще се съсредоточи върху защитата на маржа, вместо да увеличава обемите, и следователно предвижда продажбите на дребно да нараснат с до 8% за тази година спрямо предишната прогноза за ръст от 15%.

Компанията, част от групата на китайската Geely, вече понижи целите си за печалбата през септември, позовавайки се на несигурната глобална икономика и европейските мита върху изгражданите в Китай електромобили, където Volvo разполага с производствени мощности.

Volkswagen, Stellantis, Aston Martin, Mercedes-Benz и BMW също понижиха очакванията си за печалбата през последните седмици.

„Индустриалното търсене продължава да намалява и сега вече засяга премиум сегмента“, предупреждава Volvo.

През септември компанията се присъедини към нарастващ списък от производители, които забавят процеса на електрификация, изоставайки от досегашните цели за 100% дял на електромобилите от общите продажби до края на десетилетието. Производителят на електрическите модели EX90 и EX30 каза, че може да се наложи да запази някои хибридни предложения в портфолиото си на фона на забавящия се пазар на превозни средства, задвижвани изцяло с батерии.

По-рано този месец главният търговски директор и заместник-главен изпълнителен директор Бьорн Анвал напусна шведския концерн, като неговата роля беше премахната като част от промяната в управленската структура.

Въпреки проблемите през септември Volvo призова Европейската комисия (ЕК) да се придържа към плана за прекратяване на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г.

„Електрификацията е най-важното действие, което нашата индустрия може да предприеме, за да намали своя въглероден отпечатък“, посочи по това време главният изпълнителен директор на Volvo Джим Роуън. „Целта за 2035 г. е от решаващо значение за привеждането на всички заинтересовани страни в това пътуване и гарантирането на европейската конкурентоспособност“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:16 | 23.10.24 г.
fallback
Още от Новини виж още