fallback

Най-големите икономики в ЕС дават 42 млрд. евро за служебни коли на изкопаеми горива

Лидер е Италия, която предоставя 16 млрд. евро субсидии за служебни автомобили, работещи с изкопаеми горива, следвана от Германия, която осигурява 13,7 млрд. евро

11:05 | 21.10.24 г. 8

Най-големите икономики в Европейския съюз (ЕС) харчат 42 млрд. евро годишно за субсидиране на служебни автомобили, работещи с изкопаеми горива, показва ново проучване, поръчано от екологичната група Transport & Environment (T&E), която призовава за повече субсидии за електромобили.

Фирмените автомобили представляват около 60% от продажбите на нови автомобили в Европа, съобщава Ройтерс.

Италия предоставя 16 млрд. евро субсидии за служебни автомобили, работещи с изкопаеми горива, следвана от Германия, която осигурява 13,7 млрд. евро, показва проучването на консултантската фирма Environmental Resources Management (ERM).

Франция и Полша предоставят съответно 6,4 млрд. евро и 6,1 млрд. евро годишно.

Компаниите предлагат служебни автомобили като привилегия за някои служители, често със значителни допълнителни държавни бонуси, включително компенсиране на потребителски данъци и ползи от потреблението на гориво.

Около 15 млрд. евро отиват за субсидиране на SUV автомобили, установява проучването. Шофьорите на служебни автомобили получават средна годишна данъчна отстъпка от 6800 евро, варираща до 21 600 евро за силно замърсяващи по-големи модели.

„Това е напълно нелогично и напълно неприемливо предвид факта, че все още наливаме милиарди евро на данъкоплатците в технология, която напълно противоречи на програмата за зелен преход на Европейската комисия“, посочва  Стеф Корнелис от T&E пред Ройтерс.

Проучването е публикувано на фона на спада на продажбите на електромобили в Европа. Отливът отразява все още високите цени на колите с това задвижване спрямо конвенционалните модели, като липсата на стимули само засилва тенденцията.

Продажбите на изцяло електрически автомобили се сринаха с 43,9% в ЕС през август, тъй като най-големите му пазари - Германия и Франция - отбелязаха спад от съответно 68,8% и 33,1%, показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).

Проучването на ERM установи, че финансови стимули за преминаване към електромобили за шофьорите на служебни автомобили се предоставят само в бившата членка на ЕС Великобритания.

Председателят на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен посочва пред новия еврокомисар по въпросите на климата Вопке Хукстра в писмо от 17 септември, че един от приоритетите му ще бъде да предложи как постепенно да се премахнат субсидиите за изкопаемите горива.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:05 | 21.10.24 г.
fallback
Още от Новини виж още