IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Най-големите икономики в ЕС дават 42 млрд. евро за служебни коли на изкопаеми горива

Лидер е Италия, която предоставя 16 млрд. евро субсидии за служебни автомобили, работещи с изкопаеми горива, следвана от Германия, която осигурява 13,7 млрд. евро

11:05 | 21.10.24 г. 12
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Най-големите икономики в Европейския съюз (ЕС) харчат 42 млрд. евро годишно за субсидиране на служебни автомобили, работещи с изкопаеми горива, показва ново проучване, поръчано от екологичната група Transport & Environment (T&E), която призовава за повече субсидии за електромобили.

Фирмените автомобили представляват около 60% от продажбите на нови автомобили в Европа, съобщава Ройтерс.

Италия предоставя 16 млрд. евро субсидии за служебни автомобили, работещи с изкопаеми горива, следвана от Германия, която осигурява 13,7 млрд. евро, показва проучването на консултантската фирма Environmental Resources Management (ERM).

Франция и Полша предоставят съответно 6,4 млрд. евро и 6,1 млрд. евро годишно.

Компаниите предлагат служебни автомобили като привилегия за някои служители, често със значителни допълнителни държавни бонуси, включително компенсиране на потребителски данъци и ползи от потреблението на гориво.

Около 15 млрд. евро отиват за субсидиране на SUV автомобили, установява проучването. Шофьорите на служебни автомобили получават средна годишна данъчна отстъпка от 6800 евро, варираща до 21 600 евро за силно замърсяващи по-големи модели.

„Това е напълно нелогично и напълно неприемливо предвид факта, че все още наливаме милиарди евро на данъкоплатците в технология, която напълно противоречи на програмата за зелен преход на Европейската комисия“, посочва  Стеф Корнелис от T&E пред Ройтерс.

Проучването е публикувано на фона на спада на продажбите на електромобили в Европа. Отливът отразява все още високите цени на колите с това задвижване спрямо конвенционалните модели, като липсата на стимули само засилва тенденцията.

Продажбите на изцяло електрически автомобили се сринаха с 43,9% в ЕС през август, тъй като най-големите му пазари - Германия и Франция - отбелязаха спад от съответно 68,8% и 33,1%, показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).

Проучването на ERM установи, че финансови стимули за преминаване към електромобили за шофьорите на служебни автомобили се предоставят само в бившата членка на ЕС Великобритания.

Председателят на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен посочва пред новия еврокомисар по въпросите на климата Вопке Хукстра в писмо от 17 септември, че един от приоритетите му ще бъде да предложи как постепенно да се премахнат субсидиите за изкопаемите горива.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:05 | 21.10.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

12
rate up comment 0 rate down comment 0
Tikva007
преди 1 месец
Ето още едно рекламно-хвалебствено видео, което загледах до 15 минута - не искам да коментирам, нека всеки си направи сам изводите: https://youtube.com/watch?v=GPzln-9ifxs
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 2 rate down comment 0
Biso
преди 1 месец
С други думи: в Германия все повече купувачи на електромобили се отказват от тях и преминават на двигатели с вътрешно горене. За първите 9 месеца на 2024 година това са направили 34% от закупилите електрически автомобили. За 2021 този група купувачи е съставлявала само 15%. Изследването показва, че 30% от хората биха закупили електромобил само ако закона ги задължава. 47% от анкретираните казват, че електромобилите са по-малко добри или такива, които изобщо не са добри.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
8
rate up comment 0 rate down comment 0
Tikva007
преди 1 месец
До: кръпко: https://mercedes-benz.bg/models/c-class-w206/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 0
Tikva007
преди 1 месец
До: пръдко: Имаш ли книжка?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 5
гъбко
преди 1 месец
До: Tikva007 Педро скъзито, само дето немският дарак е от два до пет ПЪТИ по-скъп, почти нема багажник, и с него в доста от европейските градове не можеш да влезнеш в центъра заради еко нормите му. И нема ти казвам ква теснотия е вътре. Сравняваш ябълки с круши. Женя (ватмана) кво кара сега?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 1
Tikva007
преди 1 месец
Ето едно хвалебствено видео как изглежда едно пътуване София-Варна-Бургас-София с Tesla Model Y, струваща около 50,000 долара: https://youtube.com/watch?v=9O-KRLXH1DY Принципно няма проблем, ако не броим това, че водачът се занимава през целия път с изчисления и планиране, сиреч - с колата. И да си представим, как би протекло същото пътуване с Мерцедес С220 CDI, купен за същите пари. Ето това разбраха потребителите и реагираха. Бъдещето е на електричеството, но ще си дойде в процеса на еволюция.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 1
Tikva007
преди 1 месец
*Продажбите на изцяло електрически автомобили се сринаха с 43,9% в ЕС през август, тъй като най-големите му пазари - Германия и Франция - отбелязаха спад от съответно 68,8% и 33,1%, показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители* - Сринаха се, защото се натрупа потребителски експериънс и се разбра, че комплексно сравнени в ежедневната експлоатация, при равни и дори по-високи начални цени, електрокарите не дават никакви съществени предимства, а напротив.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 2
khao
преди 1 месец
ето това е най безсмисленото проучване и статия които съм виждал...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още