Американският регулатор за безопасност при автомобилите е започнал разследване относно софтуера за подпомагане на водача на Tesla, известен като Full Self-Driving (FSD) след съобщения за четири инцидента, включително катастрофа със смъртен случай, включващи технологията на най-големия производител на електромобили в света, съобщава Ройтерс.
Проверката ще обхване 2,4 млн. електрически коли на Tesla, изтъква Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA). Това е значителен дял от електромобилите на компанията по американските пътища.
Това може да се окаже пречка в усилията на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск да измести фокуса към технологията за автономно управление и роботаксита на фона на силната конкуренция и слабото търсене.
Агенцията ще оцени способността на FSD да следи и да реагира по подходящ начин при условия на намалена видимост, наред с други проблеми, изтъква Службата за разследване на дефекти към регулатора.
Миналата седмица Мъск представи концепцията на Tesla за двуместно роботакси Cybercab, в което няма волан и педали. Превозното средство използва камери и изкуствен интелект (AI), за да се движи по пътищата.
FSD технологията на Tesla се разработва и подобрява от години и има за цел да достигне висока степен на автоматизация, при която превозното средство може да се справи с повечето задачи без човешка намеса.
Но концернът е изправен пред регулаторна проверка при съобщения за най-малко два фатални инцидента, включващи технологията.
Подходът на Tesla, който залага на камери, към автономните системи за управление може да причини проблеми при условия на слаба видимост, тъй като превозните средства нямат набор от резервни сензори, изтъкват индустриални експерти.
„Метеорологичните условия могат да повлияят на способността на камерата да отразява околната среда и мисля, че регулаторите със сигурност ще окажат влияние върху това“, коментира Джеф Шустър, вицепрезидент на консултантската фирма GlobalData. „Това може да се окаже една от основните пречки в това, което бих нарекъл краткосрочно проявление на тази технология и тези продукти“.
Съперниците на Tesla, които работят с роботаксита, разчитат на скъпи сензори като LIDAR и радар, за да постигнат автономност при управлението.
През декември компанията стартира сервизна акция, засягаща повече от 2 милиона превозни средства в САЩ, за да инсталира безжично нови предпазни мерки в своята усъвършенствана система за подпомагане на водача Autopilot заради опасения за безопасността.
NHTSA заяви през април, че проучва дали тази сервизна акция и новите предпазни мерки са адекватни.