fallback

Лоби: Автомобилната индустрия в Италия се бори за своето оцеляване

Работническите стачки в Рим ангажират служители от автомобилната индустрия и от други страни

14:13 | 18.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Италианската автомобилна индустрия е изправена пред екзистенциална заплаха, ако производителите, водени от Stellantis NV, не се справят със спада в националното производство, предупреждава браншова лобистка група, цитирана от Bloomberg.

Производството на леки коли в рамките на Stellantis в Италия е спаднало с 41% през първите девет месеца на тази година, подхранвайки опасенията за потенциална загуба на работни места. Очаква се някои от работниците на компанията да се присъединят към протестите в Рим в петък.

„Нашата автомобилна индустрия не може да оцелее, ако производствените обеми останат толкова ниски“, посочва Роберто Вавасори, ръководител на търговската група Anfia и изпълнителен директор на доставчика на спирачни системи Brembo. „Много доставчици на автомобилни части в Италия са малки и също са изложени на риск“, добавя той.

Stellantis, която притежава марките Fiat, Maserati и Alfa Romeo, е най-големият производител на автомобили в Италия. Групата се позова на спада в търсенето на електрически превозни средства, засилената конкуренция от страна на китайските производители и високите разходи за енергия като причини за затваряне на заводи като Mirafiori, който произвежда електрическия Fiat 500.

Стремежът на главния изпълнителен директор Карлос Таварес да произвежда в страни с по-ниски разходи доведе до множество сблъсъци с правителството на премиера Джорджа Мелони. Италианското производство на автомобили се очаква да спадне до около 500 хил. броя тази година от около 750 хил. превозни средства през 2023 г., показват прогнози на синдикатите.

Някои синдикалисти от Франция и САЩ - ключов двигател на печалбата на Stellantis - се очаква да се присъединят към протестите в италианската столица.

„Нашите работни места се изместват в Мексико и темата е обща, поради което отивам в Рим“, изтъква Брандън Кембъл, представител на United Auto Workers (UAW) в кулоарите на автомобилното изложение в Париж. „Stellantis затваря фабрики навсякъде“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:13 | 18.10.24 г.
fallback
Още от Новини виж още