Индонезия създава съвместно предприятие с китайския производител на електромобилни батерии Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), като правителството на страната ще инвестира 1,2 млрд. долара в производството на батерийни клетки, съобщава Bloomberg.
По този начин Индонезия подчертава своите амбиции да се превърне в глобален център за електромобили и свързаните с тях компоненти.
CATL, най-големият производител на електромобилни батерии в света по пазарен дял, създава предприятието чрез дъщерното си дружество CBL International Development. От страна на Индонезия участва държавната Indonesia Battery Corporation, става ясно от съвместно изявление на компаниите.
Проектът, който ще бъде базиран в Карауанг, провинция Западна Ява, ще увеличи националния производствен капацитет за батерии до 15 гигавата годишно.
Този ход бележи важна стъпка към плана на Индонезия да изгради цялостна верига на доставки за електрически превозни средства - ключова цел, лансирана от президента Джоко Уидодо, чийто мандат приключва на 20 октомври.
Правителството се стреми да използва своята добре развита индустрия за производство на никел, ключова съставка за някои батерии, за да привлече чуждестранни инвеститори в сектора на електромобилите.
По-рано тази година Hyundai Motor Group и LG Energy Solution Ltd. откриха първия по рода си завод за батерийни клетки в страната, а китайската BTR New Material Group обособи завод за анодни материали.
По-рано тази година CATL обяви, че скоро ще стартира доставките на дълготрайни батерии за електромобили. Компанията обяви, че вече е приключила с фазата на разработка и тестване и ще предложи батерията на пазара. Батерията разполага с 15 години експлоатационен живот и предлага общ пробег от 1 609 345 км.
CATL предлага гаранция от 10 години, или 966 000 км пробег, и в момента гарантира 85% запазване на капацитета на батерията. За сравнение, настоящите батерии в Tesla и на други електрически превозни средства се предлагат само с гаранция от 8 години и запазване на капацитета от 70%, така че новата батерия от CATL гарантира почти двойно по-голям експлоатационен живот.
Компанията междувременно се ангажира с европейски автопроизводител Stellantis да изградят съвместно фабрика за евтини батерии в Европа, където ще се изграждат литиево-желязо-фосфатни клетки.