Stellantis очаква 20% спад на консолидираните доставки на превозни средства през третото тримесечие, предупреди френско-италианският автомобилен производител в пореден сигнал за влошаващите се финансови резултати, след като през септември понижи прогнозата си за годишната печалба и паричния поток.
Групата – която се стреми към намаляване на излишните запаси от автомобили, особено в Северна Америка – заяви, че оценява глобалните си доставки за третото тримесечие на 1,15 млн. превозни средства, което е спад от отчетените през същия период на 2023 г. 1,43 млн. броя, съобщава Ройтерс.
Stellantis изтъква, че спадът на доставките от 20% е по-рязък от прогнозираните 15% поради промените в продуктовата гама и дейността по ограничаване на запасите сред дилърите.
В Северна Америка, един от основните региони по отношение на печалбата на групата, доставките са намалели със 171 хил. автомобила през периода, или с 36%, поради планирани съкращения на производството преди пускането на нови модели.
Но пазарният дял на Stellantis в САЩ се повишава през третото тримесечие до 8%, докато запасите ѝ намаляха с 50 хил. автомобила спрямо нивата от края на второто тримесечие.
В региона на Европа доставките са намалели приблизително със 100 хил. автомобила, или със 17%, през периода, главно поради забавянето при пускането на нови модели, включително Citroen C3, чиито доставки започнаха през септември.
През септември автомобилният производител понижи прогнозата си за маржа на оперативната печалба за 2024 г. и заяви, че ще изгори до 10 млрд. евро в брой през тази година, тъй като иска да намали производството и да предложи големи отстъпки, за да съживи бизнеса си в САЩ.
Stellantis, която ще представи данни за продажбите за третото тримесечие на 31 октомври, обяви, че започва практика на публикуване на прогнози за глобалните тримесечни доставки и предоставяне на коментари относно свързаните бизнес тенденции.
Автомобилният производител също така каза, че консолидираните доставки за третото тримесечие на марката Maserati се очаква да спаднат с 60% до 2100 автомобила.
По-рано този месец Stellantis започна да прави промени в ръководството, за да оптимизира своята структура и работа. Тя освободи своя главен финансов директор Натали Найт, която се присъедини към компанията едва миналата година. Найт беше първият представител на ръководството на групата, който алармира за влошаващото се представяне на Stellantis в края на април.
Уве Хохгешурц, главен оперативен директор за европейския регион, също ще напусне компанията. Stellantis прави промени и в ръководния екип за Северна Америка, както и при марките Maserati и Alfa Romeo.