Производителят на батерии Northvolt обяви началото на процедура по защита от фалит за едно от звената си в опит да ограничи финансовите последици от замразеното разширяване на дейността си в Северна Швеция.
Northvolt Ett Expansion AB отговаряше за изграждането на новия проект в основния си завод в Шелефтео, става ясно от съобщение, цитирано от Bloomberg. Компанията заяви по-рано миналия месец, че прекратява разрастването заради задълбочаваща се ликвидна криза.
„От няколко седмици работим за намирането на друго решение“, заяви в имейл говорител на Northvolt. „За съжаление - без успех, и затова обявихме фалит на подразделението“, се казва още в съобщението.
Отделянето на звеното от останалата група може да купи още време на Northvolt, през което компанията да работи върху набирането на капитал, докато се опитва да стабилизира финансите си. Ходът на производителя на батерии за електромобили подчертава и ограниченията, пред които той е изправен, рискувайки да изплаши доставчици, които се притесняват, че може да не си получат парите.
От компанията също така посочват, че продължават работа по стратегически преглед, целящ подсилването на основния бизнес.
„Намираме се в разгара на финансов процес и планираме да дадем повече информация на по-късен етап“, посочват от компанията.
Подаденото заявление в Швеция е поредното задълбочаване на кризата с Northvolt, която получи около 10 млрд. долара финансиране под формата на акции и дълг от основаването си през 2017 г.
Плановете за разширяването на основния завод на компанията бяха отложени миналия месец в рамките на пакет от по-обширни мерки за стабилизиране на финансовото състояние на компанията. Производителят си навлече недоволството от правителства, потребители и инвеститори в опита си да наложи независима европейска верига на доставки за електрически превозни средства.
Сега Northvolt е изправена пред поредни финансови проблеми заради забавяне на производството в основния завод в Арктическия кръг. По-рано миналата седмица Bloomberg съобщи също, че компанията се отказва и от агресивното си разширяване в Европа и Северна Америка, опитвайки се да изгради производствения мащаб, от който се нуждае, за да може да се конкурира с по-нискобюджетните производители от Китай.