Американският автомобилен концерн Tesla Inc. планира да проектира четири нови версии на своята батерия, с която да захранва електрическия пикап Cybertruck, подготвяното роботакси и други модели, съобщава Ройтерс.
Компанията, ръководена от Илон Мъск, в момента осигурява повечето от батериите си чрез доставчици, включително Panasonic Energy и LG Energy, но се опитва да увеличи вътрешното производство на своите клетки тип 4680 в САЩ, за да намали разходите и да увеличи маржовете, изтъкват източници, запознати с плановете.
Разработването на батерия с клетки тип 4680 е изправено пред проблеми, като компанията губи от 70% до 80% от катодите при тестово производство в сравнение с традиционните производители на батерии, които губят по-малко от 2% от компонентите си поради производствени дефекти.
Катодите, ключова част от батерията, помагат за създаването на енергия, която задвижва електромобила.
Tesla също така се опитва да увеличи производството на версия със сухо покритие на клетките тип 4680, но все още изостава от скоростта, с която иска да произвежда батериите.
Концернът планира да въведе сухите катоди в батериите на Cybertruck до средата на следващата година, като целта е да произвежда между 2000 и 3000 броя от пикапа седмично.
До 2026 г. Tesla планира да представи четири версии на клетките тип 4680, които използват сух катод, една от които, с кодово име NC05, ще захранва разработваното роботакси.
Очаква се производителят на електромобили да представи своя дългоочакван автономен автомобил следващата седмица, докато се стреми да измести фокуса към подобни технологии, задвижвани от изкуствен интелект на фона на забавящото се търсене на автомобили, захранвани с батерии.