fallback

Силната конкуренция препъна Tesla при тримесечните доставки

Компанията успя да достави 462 890 превозни средства за периода юли-септември, засенчвайки по този показател основния си конкурент, китайската BYD

17:50 | 02.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският производител на електромобили Tesla разочарова пазарите с доставките за третото тримесечие, ударени от силната конкуренция на пазари като Китай и Европа, съобщава Ройтерс.

Акциите на компанията отписват 4,7% от цената си около час след началото на редовната търговия на Wall Street.

Tesla успя да продаде 462 890 превозни средства през тримесечието до края на септември, което е с 6,4% повече спрямо предходния период. Анализаторите очакваха компанията, ръководена от Илон Мъск, да достави 469 828 превозни средства, според анкета на LSEG.

Концернът трябва да достави рекордните 516 344 превозни средства през четвъртото тримесечие, за да достигне миналогодишните обеми в размер на 1,81 млн. автомобила. Ако Tesla не успее, компанията ще регистрира първия си годишен спад при доставките.

Нарастващата конкуренция в САЩ, липсата на европейски субсидии за покупка на електромобили и забавянето на потребителските разходи в Китай бяха засегната представянето на Tesla през тримесечието.

Концернът се сблъсква с ожесточена конкуренция в лицето на китайските автомобилни производители като BYD и Xpeng, които агресивно разширяват присъствието си на най-големия автомобилен пазар в света с помощта на правителствени субсидии.

Въпреки това продажбите на BYD на електрически коли достигат 443 426 броя през третото тримесечие, изоставайки от обемите на Tesla, тъй като китайският производител се фокусира върху плъгин хибридите, чиито доставки скочиха с повече от 75% през последното тримесечие.

През юли BMW оглави за първи път европейския пазар на електрически превозни средства, побеждавайки Tesla, която губи пазарен дял от местните фирми, изчислява JATO Dynamics.

Намаляването на цените и стимулите също свиха маржовете на печалбата на Tesla.

Очаква се компанията да представи дългоочакваното роботакси на събитие на 10 октомври в Лос Анджелис в опит да измени стратегията си с фокус върху автономните технологии, задвижвани от изкуствен интелект.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:50 | 02.10.24 г.
fallback
Още от Новини виж още