fallback

BMW призова Германия да гласува против митата върху китайските електромобили

От Берлин обаче сигнализират, че планират да се въздържат по време на вота

10:10 | 02.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

BMW AG притиска правителството в Берлин да гласува против налагането на значително по-високи мита от Европейския съюз (ЕС) върху произведените в Китай електрически превозни средства, присъединявайки се към други германски производители на автомобили, които не искат да рискуват ескалация на напрежението с най-важния си пазар, съобщава Bloomberg.

„Допълнителните мита вредят на международно активните компании в тази страна и могат да провокират търговски спор, от който никой не печели“, предупреди главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе. „Следователно германското правителство трябва да заеме ясна позиция", посочи той.

Държавите членки на ЕС ще гласуват в петък (4 октомври) евентуалното налагане на окончателни мита до 45% върху вносните електромобили, произведени в Китай. Ще е необходимо квалифицирано мнозинство - 15 държави членки, представляващи 65% от населението на блока - за блокиране на митата, които ще са с давност от пет години.

Германски официални лица сигнализираха във вторник, че правителството планира да се въздържи по време на вота, вместо да гласува „против“. Берлин също така очаква значителен брой държави членки на ЕС да последват примера му, което може да затрудни блокирането на митата, разкриват източници, запознати с плановете.

В по-широк план Германия даде да се разбере, че се надява на решение чрез преговори в текущите дискусии между ЕС и Китай.

Очаква се германският канцлер Олаф Шолц и френският президент Еманюел Макрон да обсъдят митата в Берлин по-късно в сряда.

Европейската комисия (ЕК), изпълнителният орган на блока, предложи налозите, след като нейно разследване установи, че Китай несправедливо субсидира своята електромобилна индустрия.

Германските производители на автомобили като цяло отхвърлиха митата, които според тях биха могли да застрашат продажбите на китайския автомобилен пазар, ако страната отвърне с контрамерки.

Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group AG Ола Калениус оглави призивите за отворени пазари през последните месеци, като ръководителят на Volkswagen AG Оливер Блуме също многократно изрази загриженост относно потенциален търговски спор с Китай.

На политическата сцена германският икономически министър Роберт Хабек призова за политическо решение на спора относно митата върху електромобилите, произвеждани в азиатската страна, след среща с китайския министър на търговията Уан Уънтао в средата на септември.

„Искаме да избегнем търговски конфликт със спираловидни мита, които в крайна сметка вредят и на двете страни“, посочи Хабек. „Ето защо позицията ми е ясна: имаме нужда от политическо решение“, категоричен е той.

Испанският премиер Педро Санчес също апелира към ЕС за преосмисляне на търговските бариери по време на визита в Китай. „Трябва да бъда откровен с вас - трябва да преразгледаме – всички ние, не само държавите членки (на ЕС), но и (Европейската) комисия – нашата позиция спрямо това решение“, посочи Санчес пред журналисти в Куншан, Китай, по време на своята визита в азиатската страна, където се срещна с държавния глава Си Дзинпин.

Според Уънтао налагането на мита от ЕС върху изгражданите в Китай електромобили ще попречи „сериозно“ на търговското и инвестиционно сътрудничество между страните.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:10 | 02.10.24 г.
fallback
Още от Новини виж още