Американският автомобилен концерн General Motors Co. отчете 2,2% спад на доставките в САЩ за третото тримесечие, притиснат от по-малкото дни на продажби и по-ниските разходи на клиентите заради все още ускорената инфлация, съобщава Ройтерс.
Купувачите избягват да правят големи покупки като придобиването на луксозни превозни средства и преминават към по-евтини и многофункционални модели, които са по-достъпни.
Общите продажби на GM падат до 659 601 превозни средства спрямо същия период на предходната.
В края на септември компанията обяви, че ще съкрати 1695 работници в завода си Fairfax Assembly в Канзас, като първите два кръга започват на 18 ноември.
През май GM съобщи, че ще направи пауза в производството на модела си Cadillac XT4 след януари 2025 г. в Канзас, което ще доведе до съкращаването на служители в производството до възобновяването му в края на 2025 г. за моделите Bolt EV и XT4 на една и съща поточна линия.
За да подкрепи представянето си в САЩ, GM обединява усилия с южнокорейския концерн Hyundai Motor Co. в договор, който може да предвещава по-задълбочени стратегически отношения между автомобилните производители.
Споразумението поставя началото на проучване на съвместното разработване и производство на двигатели и превозни средства, задвижвани с петролни горива, както и на чисти технологии като електрически и водородни задвижвания. Компаниите могат също да работят за осигуряване на части и суровини като стомана и стратегически значими минерали, използвани в батериите.
GM и Hyundai са изправени пред нарастваща конкуренция в международен план, особено в лицето на евтините китайски електромобили, докато са принудени да увеличат инвестициите за преоборудване на заводите и разширяване на производството на електрически превозни средства. И двата концерна търсят начини да минимизират разходите.