Volvo Car и десетки други компании от европейската автомобилна индустрия призоваха Брюксел да се придържа към плана за прекратяване на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Междувременно обаче най-големите производители на автомобили в Европа мълчат.
Петдесет компании призоваха Европейския съюз (ЕС) да запази политиката за прекратяване на продажбите на конвенционални автомобили, става ясно от декларация, видяна от Bloomberg. Те твърдят, че секторът се нуждае от сигурност, за да инвестира, и от подкрепа за постигане на целите на блока, свързани с емисиите, но без отстъпление.
„Електрификацията е най-важното действие, което нашата индустрия може да предприеме, за да намали своя въглероден отпечатък“, казва Джим Роуън, главен изпълнителен директор на Volvo. „Целта за 2035 г. е от решаващо значение за привеждането на всички заинтересовани страни в това пътуване и гарантирането на европейската конкурентоспособност“, добавя той.
Rivian Automotive, Uber Technologies, както и IKEA и енергийната компания Iberdrola са сред компаниите, които настояват Брюксел да запази досегашния политически курс.
Целите на ЕС за емисиите от автомобилите станаха обект на критики през последните месеци, тъй като автопроизводителите се сблъскват с охлаждане на продажбите, особено на електрически модели. Наскоро Volkswagen обяви, че обмисля безпрецедентно затваряне на фабрики в Германия, а Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА) предупреди за налагането на глоби от милиарди евро на индустриалните играчи при пропускане на целите за въглеродните емисии за 2025 г.
Самата Volvo наскоро изостави целта да продава само електромобили до края на това десетилетие, отразявайки намаляващото търсене на този вид задвижване.
Транспортът е единственият сектор, чиито емисии растат в Европа през последните 30 години – тенденция, която трябва бързо да се прекрати, ако блокът иска да постигне целта за намаляването с 55% през това десетилетие и въглеродна неутралност до средата на века.
Европа срещу Китай
Поддръжниците на ефективната забрана на двигателите с вътрешно горене казват, че ЕС изостава от Китай в производството на електромобили - особено на превозни средства за масовия пазар - и трябва да навакса разликата. Те твърдят, че европейските производители са отлагали прехода към нови технологии твърде дълго, разчитайки вместо това на продажбите на традиционни автомобили.
Най-големите производители на автомобили в Европа - като Volkswagen, BMW и Stellantis – не участват в декларацията към ЕС. Stellantis понижи по-рано в понеделник прогнозата си за маржа на печалбата за годината.
Междувременно Италия засили натиска върху блока за преразглеждане на целта за емисиите. Премиерът Джорджа Мелони посочи по-рано този месец, че политиката подчертава „саморазрушителния подход“ на ЕС относно създаването на правила. Страната иска от Брюксел да измести планирания преглед за 2026 г. до началото на следващата година и да позволи изключение за биогоривата, разглеждайки ги като зелен начин за задвижване на превозните средства.
преди 1 месец Въглероден отпечатък? Ами всичко живо е на белтъчва основа, какъв по-голям въглероден отпечатък? Значи трепи и заравяй! Само така ще спасим климата от хората. А че СО2 е виновен за захлаждането на океаните е толкова вярно, колкото фреонът за озоновата дупка. За последната прибраха милиардите и забравиха. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец В декларацията, предадена на Брюксел, обаче отсъстват най-големите автомобилни производители. Те май са и против смяната на пола на децата? Да се разформироват! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: PyramidКога то си много прав, и еврогейщин***т@ мълчи! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Краят на ЕС идва. Какви обещания, какви пет лева? 50 години ядохте и диктувахте. Скоро само ще слушате и изпълнявате. Да сте мислили на време. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: evlogi доста некадърни сравнения, не са прави на улав... забраняват ги защото ни тровят здравете и замърсява, а не защото не са вече фешън .... Така навремето забраниха азбест, олово в бензин и в кво ли още не и тнт... сега ти може да си искаш да караш с оловен бензин, ама е забранено! ... конските каруци не са вредни за околната среда и нашето здраве и още утре може да си купиш една и да не карад ДВГ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Според мен ще натискат да има някаква отсрочка от няколко години, вероятно не повече от 5, за хибриди, които могат поне 50км да карат на ток и с електронно ограничение да не могат да карат с ДВГ в градовете. Но силно се надявам да не им мине номерът на китайката. до крайната дата има 11 (ЕДИНАДЕСЕТ) години. Ще наваксват, досега спаха, предполагам са си мислили, че ще лъжат, както с емисиите на дизелите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: evlogi Напротив, призовавали са за каруците. Те и в момента са забранени да се движат по един куп пътища, да се влиза в градовете с тях, въобще са ограничени тотално, дори ги конфискуват, ако те барнат с каруца в центъра. М/у другото към този списък за придържане към приетата забрана е и Ford Europa, Renault също поддържат тази забрана. В Норвегия и в момента практически не се продават коли с ДВГ, и няма преференции някакви. Защо там да може, а на други места не? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Rivian? Iberdrola? Първите произвеждат електромобили, вторите електроенергия..Има си хас да не призовават за това. И защо бе джанъм? Ако произвеждате толкова як продукт, защо са тези забрани? Нямам спомен Епъл да са призовавали за забрана на обикновените джи ес еми през 2008-***. И съм готов да се обзаложа,че и Форд не са призовавали за забрана на конските каляски в началото на миналия век. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Tikva007 напомня ти защото и на двамата мозъка ви е замръзнал няакъде там.. това са компаниите които харчеха за инвестиции, а не за лобизъм! ... и ще им е много неприятно "големите" пак да получат едно държавно рамо... ама кво се обяснявам на абсолютни тъпанарррри, единия бивш партиец, другия неразбран "изобретател" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Pyramid: Напомня на заглавие в Работническо дело - *Хиляди трудови колективи от цялата страна подкрепиха решенията на N-тия пленум на ЦК на БКП за по-нататъшна и все по-решителна борба за изграждане на развитото социалистическо общество*. отговор Сигнализирай за неуместен коментар