Почти един на всеки трима европейци обмисля възможността да кара автомобил с абонамент, или дългосрочен наем, като алтернатива на собствеността в бъдеще, показва ново проучване на консултантската фирма McKinsey, цитирано от Epicent.
Потребителите оценяват гъвкавостта на абонаментните автомобилни планове, тъй като търсят по-необвързващи ангажименти, които изключват поддръжката и разходите за амортизация при превозните средства.
Много от европейците също така ценят удобството на фиксираната месечна цена, която покрива всички разходи.
„Абонаментните услуги за автомобили навлязоха в Европа, особено при по-младите шофьори. Те дават на водачите повече гъвкавост и по-голям избор. Цената на собствеността може да бъде непосилна за по-младите купувачи в големите европейски градове, особено след като се включи застраховката. Тук абонаментът за автомобил предлага използването на автомобил без всички неприятности на пълното притежание. Това е част от движението „мобилност като услуга“, което се разраства в региона“, коментира Дейвид Бейли, професор по бизнес икономика в Училището по бизнес в Бирмингам.
Йеспер Хил-Кярсгаар, главен изпълнителен директор на услугата за автомобилен абонамент Dribe, отбелязва, че няколко големи компании от европейската автомобилна индустрия проявяват интерес към този модел.
„Отчитане нарастващ брой представителства, които проучват нови потоци от приходи, за да се приспособят към промяната в технологиите и поведението на потребителите. Мнозина виждат абонаментните модели като катализатор за растеж“, изтъква Хил-Кярсгаар. „Индустрията разпознава възможностите, предоставени от този вид решение, което позволява внедряване на абонаментна услуга без значителни инвестиции. Автоматизираните процеси и опростеното цифрово управление намаляват нуждата от труд“, добавя той.
Според Бейли нарастващият интерес към абонаментите за автомобили сред дилърите е свързан с новите опции, които те предлагат при електрическите превозни средства.
„Значителните първоначални разходи за притежание на електрически превозни средства, свързани със скъпите батерии и авангардните технологии, могат да представляват финансово предизвикателство за много потребители. В съчетание с несигурността около бъдещите стойности на препродажба, абонаментните модели осигуряват гъвкав начин за прегръщане на бъдещето на мобилността, без да се поемат тежки финансови ангажименти“, посочва от своя страна Хил-Кярсгаар.