Китайските производители отчитат най-ниските обеми продажби на електрически автомобили в Европа за последните 18 месеца, като регистрациите намаляват почти наполовина през август спрямо същия месец година по-рано, съобщава Bloomberg.
Спадът от 48% свива дела на китайските марки в региона за втори пореден месец, става ясно от данни, предоставени от консултантската фирма Dataforce.
MG, британската марка, която е част от SAIC Motor Corp., губи лидерската си позиция в Европа от китайската BYD Co., изтъква от своя страна Jato Dynamics, която също следи автомобилния пазар.
Несигурността, свързана с временните мита на Европейския съюз (ЕС) върху вноса на китайски електромобили, може отчасти да обясни спада на продажбите на MG с 65% през август, коментира Фелипе Муньос, старши анализатор в Jato. Според него автомобилният производител набляга повече на меките хибриди и плъгин хибридите, а не на изцяло електрическите автомобили.
MG доскоро отчиташе най-голям успех сред всички китайски производители в Европа, възползвайки се от своята популярност с възстановяването на марката през последното десетилетие, като същевременно направи завой към електромобилите. Но нейната компания майка SAIC беше засегната от новите мита на ЕС от 38% - най-високият подобен налог сред китайските компании за електромобили.
BYD Co., лидерът на китайския пазар, който едва наскоро се разшири в Европа, отчита ръст от 19% на регистрациите на европейския пазар през август, изчислява Jato.
Автомобилните производители все още оценяват потенциалното въздействие на митата на ЕС, които засягат всички електромобили, внесени от Китай, включително тези от некитайски компании като BMW, Stellantis и Tesla. Новите търговски бариери трябва да бъдат финализирани до ноември, като страните членки на блока ще гласуват тяхното удължаване с пет години, докато преговорите между Пекин и Брюксел се провеждат на фона на яростното лобиране на индустрията.
BYD изпреварва MG като най-популярната китайска компания за автомобили в Европа. Графика: Bloomberg
„Няма яснота по отношение на ролята на китайските електромобили в Европа“, казва Муньос.
Bloomberg съобщи в петък, че китайската Chery Automobile Co. е отложила целта да започне производството на електромобили в завод в Испания с една година до октомври 2025 г.
По-широкият спад в търсенето на електромобили в Европа добавя нова доза несигурност за производителите на автомобили. Регистрациите се свиват с 5,5% през първите осем месеца на годината за целия регион, след като големи пазари като Германия спряха стимулите за купувачите.
Европейските автомобилни производители в лицето на лобистката група АСЕА призоваха Брюксел да преразгледа ключовите цели за климата, включително целите за емисиите от автопарка за 2025 г., които могат да доведат до милиарди евро глоби за концерните.
По отношение на западните марки BMW, Mercedes-Benz Group и Renault отбелязаха 50% или по-голям спад в регистрациите през август в целия регион, изтъква Jato.
Пазарните данни на Dataforce за август обхващат всички страни от ЕС и Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ) плюс Великобритания, но изключват Унгария и Словакия, тъй като тези пазари не са публикували месечни данни по времето, когато е направен анализа.
преди 1 месец До: Pyramid чакай малко, ти не беше ли изобретил уникално нов начин за гобив на газ... сега се оказа всестранно развит и правиш изобретения и по батериите... и все никой не ти ги иска, малшанс ! Гениите все остават неразбрани :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Pyramid съжалявам, не съм психиатър, не мога да ти помогна! :):) Не се притеснявай за електричките, докато си жив ще има 20+ годишен ДВГ за теб... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Achtung Когато производителите разберат че, автомобилът е средство за транспорт, а не показател на лукс. ТОГАВА ще стане. В момента ента, НАРОЧНО се залагат проблеми под краката на клиентите (отглеждат се други браншове на индустрията) и планираното остаряване, шества с бодра крачка, крадени пари от хората и торпилирайки цялостно икономиките. А разни, миморавят "зелени сделки", за които, НИКОГО не са питали. ДИКТАТ Е ТОВА, НЕ СДЕЛКА. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: khao във времето- да, така е. Ала причинно-следственото пространство, има и други измерения. Към момента, Европа БИ МОГЛА ДОНЯКЪДЕ да компенсира и да заеме нови пазари но, не забелязвам наистина да иска. На думи - това да, ама аз за действия говоря. Пропускат големите разбирачи че, на фона на глобалните сътресения, които ще продължат поне 10-15 години, се очертава силно обедняване на потенциалните клиенти и спад в марка на печалбите а това, се бори със стратегическо разбиране, не заклинани ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Въпроса е кога продажбите на нови автомобили ще достигнат нивата от 2019 година. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Потънаха откакто започнаха да работят със скъп руски газ., но това е защото Си и цялата партия са назначени от Сащ ... :D:D Хмм,нещо ми звучи познато, тая опорка май съм е чувал от лапащия в механата... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Хахахаха, пак първи пръднах, ПЪРВИ хихихихихи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец *През август делът на китайските марки в региона се свива за втори пореден месец* - А делът на европейските марки съвсем изчезва - нещо като пролог, интро на новия мандат на фондер и нейната ново-стара комисарска шшайка. Не трябва много въображение, за да си представим епилога към края на току-що започналия мандат - достатъчно е да сравним ситуацията в Европа преди 5 години, когато фондер оглави ЕС и сега. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец А, кво стана? Претенциозният европейски потребител ще купува китайски ***, с безброй дефекти?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар