Stellantis дебютира с изцяло електрически компактен многофункционален автомобил в Япония, фокусирайки се върху пазар, където вносът на електромобили постепенно печели пространство за сметка на местните марки, съобщава Bloomberg.
Jeep Avenger ще се продава при начална цена от 5,8 млн. йени (40 хил. долара), информира Stellantis по време на медийно събитие в Токио. Колата ще отговаря на условията за държавни субсидии в размер на 650 хил. йени.
В Япония бензиновите и хибридните автомобили остават доминиращи задвижвания сред местните купувачи. За разлика от Европа, Китай и САЩ, където делът на електромобилите расте бързо, островната страна приема тази технология по-бавно.
Въпреки това продажбите на вносни електромобили изпревариха тези, произведени в страната, през 2023 г., става ясно от данни на Асоциацията за информационна проверка и регистрация на автомобили. Вносният обем на електрически модели достига общо 22 800 броя за миналата година, докато тези, продадени от Toyota Motor Corp., Nissan Motor Co. и Honda Motor Co., достигат около 21 000 броя.
Преди това Toyota, най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял, се ангажира да продава 1,5 млн. електрически превозни средства годишно до 2026 г. и 3,5 млн. броя до 2030 г.
Но тъй като компаниите в индустрията забавят своите планове за електрификация поради охлаждането на продажбите, японският автомобилен производител последва примера им, понижавайки перспективите си за търсенето на електромобили за 2026 г. до 1 млн. броя, фокусирайки се върху хибридите, където той е лидер.
Китайската BYD Co. също напредва в Япония, но с бавни темпове. Нейният водещ седан, Seal, е най-продаваният вносен електромобил в страната през август, като цената му на дребно е 5,28 млн. йени. BYD продаде 196 броя от Seal през август в Япония.