fallback

Stellantis и Leapmotor стартират приемането на поръчки за евтини електромобили в Европа

Партньорите ще предложат на европейските клиенти моделите T03 и C10, които ще бъдат достъпни за продажба съответно от края на септември и октомври

15:10 | 24.09.24 г. 8

Италианско-френската група Stellantis NV и китайския автопроизводител Zhejiang Leapmotor Technology стартират приемането на поръчки в Европа на достъпни електромобили, съобщава Ройтерс.

Става въпрос за малък градски модел и SUV, изтъкват двете компании.

Stellantis държи 51% в съвместното предприятие с китайския си партньор и има изключителни права за производство, износ и продажба на продукти на Leapmotor International извън Китай.

Компактният автомобил T03 ще бъде наличен за покупка от края на септември на цени, започващи от 18 900 евро, докато C10 SUV ще се появи в салоните на дилърите през октомври, започвайки на цена от 36 400 евро.

Двата модела бяха показани за първи път в Европа на изложение близо до Милано.

Въпреки че засега T03 се произвежда и изнася от Китай, моделът ще започне да се произвежда в завода на Stellantis в Полша, като това потенциално ще помогне на партньорите да избегнат митата на Европейския съюз (ЕС) върху вноса на китайски електромобили.

Междувременно изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес намекна, че моделът C10 може да се произвежда в Европа, но не предостави подробности по темата.

Leapmotor, която ще служи като 15-ата марка в портфолиото на Stellantis, ще помогне на четвъртия по големина автомобилен производител в света по пазарен дял да разшири гамата си от достъпни електромобили, докато напредва с електрификацията и се стреми да се съобрази с правилата за емисиите на ЕС в момент на слабо глобално търсене на електромобили.

Таварес се противопоставя на призива на европейското автомобилно лоби – Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) - за облекчаване на междинните цели за емисиите при автомобили и микробуси, които влизат в сила в региона през 2025 г. Той заяви миналата седмица, че е ключово за индустрията да продава електромобили на същата цена като тази при бензиновите модели.

През 2022 г. Stellantis се оттегли от производството на автомобили в Китай, след като съвместното ѝ предприятие, което произвеждаше Jeep, обяви фалит. Но сега групата се завръща в страната година по-късно, като купува приблизително 20% дял в китайския стартъп Leapmotor.

С увеличаването на митата на ЕС върху произведените в Китай електрически превозни средства до 38%, новото поколение производители на екологични автомобили в Китай се обединява с европейската индустрия, така че техните автомобили да се считат за местно произведени. Без тези мерки китайските електромобили могат да бъдат оскъпени с хиляди евро за потребителите, губейки своята рентабилност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:10 | 24.09.24 г.
fallback
Още от Новини виж още