fallback

Партиите от германската коалиция ще преговарят за помощ за автомобилните производители

Това, от което не се нуждаем, са къси съединения и светкавици, коментира министърът на икономиката на страната

22:26 | 23.09.24 г.

Германският министър на икономиката Роберт Хабек коментира, че трите партии в управляващата коалиция ще се опитат да преодолеят различията си, за да потърсят начин да помогнат за стабилизирането на затруднените производители на автомобили в страната.

Хабек, член на Зелените, който е и вицеканцлер, е говорил по време на видеоконференция в понеделник. В събитието са участвали ръководители на автомобили и служители в най-важния сектор за германската икономика, съобщава Bloomberg.

По думите на Хабек последователното послание, което дискусията отправя, е, че има нужда от ясни, надеждни сигнали за пазара. „Това, от което не се нуждаем, са къси съединения и светкавици“, добавя той.

Министърът на финансите Кристиан Линднер по-рано сигнализира, че е малко вероятно да подкрепи предложението на партията на канцлера Олаф Шолц SPD за повторно въвеждане на бонус за скрап на стойност 6000 евро за шофьори, които сменят автомобила си с вътрешно горене с електрически автомобил.

„В момента не искам да се съсредоточавам върху предложенията на други партии“, посочва Линднер, който е председател на Свободните демократи, на пресконференция в Берлин.

„Съжалявам, че няма вътрешен дебат за това какво може да се направи сега, за да се засилят рамковите условия за автомобилната индустрия, но че отделни предложения сега се оповестяват публично“, казва още Линднер.

Това е едно от многото доказателства за разногласия в тромавия управляващ съюз. Представителите на отделните партии в коалицията публично спорят от месеци за разходите и бюджета на Германия.

Европейската автомобилна индустрия беше разтърсена от спад в търсенето на електромобили, след като някои правителства, вкл. и Германия, намалиха финансовите стимули за покупка на по-екологични коли. Производителите страдат и заради свитото търсене в Китай - ключов пазар за германските гиганти Volkswagen AG, Mercedes-Benz AG и BMW AG.

Още миналия петък Хабек заговори за подкрепа за индустрията. По време на посещение в завод на Volkswagen в Северозападна Германия той каза на работниците, че докато автомобилните производители трябва да поемат част от вината за настоящите си проблеми, той се чувства „задължен да направи нещо, за да върне пазара към живот“.

BMW излезе с изявление в понеделник, в което посочва, че фокусът трябва да бъде върху устойчивите рамкови условия, които улесняват клиентите да вземат решение в полза на електрически превозни средства.

Доставките на електромобили в Германия – най-големият автомобилен пазар в Европа, са намалели с 69% през август, което подхранва спада от 36% в целия регион, според данните на Европейската асоциация на автомобилните производители.

Германските автомобилни гиганти са изправени пред порой от лоши новини. Миналата седмица Mercedes-Benz се присъедини към BMW в намаляването на прогнозите за годината заради слабото търсене в Китай. Главният изпълнителен директор Ола Келениус обеща, че ще направи всичко необходимо, за да увеличи възвръщаемостта, което може да сигнализира за допълнителни усилия за намаляване на разходите.

Volkswagen, най-големият производител на автомобили в Европа, обмисля затваряне на фабрики в Германия заради забавеното търсене.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:26 | 23.09.24 г.
fallback
Още от Новини виж още