Германският автомобилен концерн Mercedes-Benz Group AG понижи финансовите си насоки за годината, позовавайки се на бързото влошаване на своя бизнес в Китай, като това е поредният удар върху буксуващата германска индустрия през последните месеци, съобщава Bloomberg.
Сега Mercedes очаква коригираната възвръщаемост от продажбите да достигне между 7,5% и 8,5% в сравнение с предишната прогноза за 11%. Компанията заяви, че печалбата ѝ преди лихви и данъци се прогнозира да бъде „значително под“ нивото от предходната година.
„Това беше предизвикано от по-нататъшното влошаване на макроикономическата среда, главно в Китай“, изтъква Mercedes. „Растежът на брутния вътрешен продукт (БВП) в Китай загуби допълнително инерция на фона на по-слабото потребление, както и на продължаващия спад в сектора на недвижимите имоти. Това се отрази на общия обем на продажбите в Китай, включително на продажбите в сегмента на колите от най-висок клас“, добавя концернът.
Предупреждението за печалбата е поредният неуспех за германския индустриален сектор, който остава помрачен, откакто Русия спря доставките на евтин природен газ.
Volkswagen AG, най-големият производител на автомобили на континента, се отказа от гаранциите за работните места в трудовите договори, сключени със синдикатите, предупреждавайки, че планира да закрие германски фабрики – първата подобна мярка в историята на компанията.
Основният конкурент на Mercedes в премиум сегмента, BMW AG, коригира в посока надолу насоките си за печалбата за цялата година, позовавайки се отчасти на охлаждащото се търсене на електромобили.
За Mercedes отслабването на продажбите на автомобили от най-висок клас бележи удар върху стратегията на групата, която търси варианти на финансиране на прехода към електрическа мобилност.
Китай, страна, в която автомобилният производител продава голяма част от своите превозни средства, се разглежда като модел, който компанията може да възпроизведе другаде.
И все пак най-новите електрически превозни средства на компанията се сблъскаха с хладното търсене на потребителите в най-голямата икономика в Азия. Междувременно по-младите клиенти в Китай все по-често се обръщат към местните марки, за които се смята, че разполагат с по-напреднали дигитални и развлекателни технологии от германските конкуренти.
По-рано тази седмица най-големия производител на автомобили в Китай по пазарен дял, BYD, получи пълен контрол над съвместното предприятие, което развиваше в Китай с Mercedes, тъй като все повече чуждестранни автомобилни компании намаляват експозицията си към най-големия автомобилен пазар в света.
BYD придоби останалите 10% от акциите, които все още не притежаваше, в компания, създадена да предлага на пазара премиум марката електрически превозни средства Denza.
Този ход слага край на 13-годишно партньорство между двете компании и става факт във време на повишено търговско напрежение между Китай и Европа, докато Европейската комисия (ЕК) работи около налагане на допълнителни мита върху китайските електромобили до 36,3%. Гласуването на предложението от държавите членки на блока е планирано за следващата седмица.
При представянето на последния си тримесечен отчет Mercedes пак понижи перспективите си за възвръщаемостта на фона на слабото представяне в Китай и засилващата се конкуренция в лицето на местните производители на автомобили. Германският концерн се превърна в поредната европейска компания от сектора, която коригира в посока надолу очакванията си за цялата година.
Производителите на автомобили са притиснати от по-слабото търсене в Китай и спада в покупките на електромобили в Европа, след като правителствата започнаха да намаляват или прекратяват финансовите стимули.
Mercedes забави плановете си за електрификация, като междувременно коригира амбициите си за батериите, тъй като групата планира да инвестира повече в повишаване на рентабилността от своята гама с двигатели с вътрешно горене. В същото време Mercedes планира да пусне нови изцяло електрически модели, след като първото поколение автомобили, захранвани изцяло с батерии, не оправда очакванията.