Китайският производител на електрически превозни средства Nio Inc. е един от кандидатите, обмислящи придобиването на монтажния завод на германската марка Audi в Брюксел, съобщава белгийската медия De Tijd, позовавайки се на източници с познания по темата.
Представители на Nio са посетили завода през последните седмици, като в момента компанията работи върху оферта, която трябва да бъде представена на компанията майка на Audi - Volkswagen Group, следващия понеделник.
Volkswagen реши да не произвежда повече автомобили в завода, когато последният електрически SUV Q8 e-tron излезе от производствената линия следващата година, така че намирането на купувач е единствената оставаща алтернатива на закриването.
Ако фабриката затвори, всички 2910 служители на Audi Brussels ще загубят работата си, изтъква медията.
Nio е една от водещите китайски марки електромобили с амбиции в Европа, където компанията започна да продава автомобили преди две години, но разширяването засега не е толкова успешно, колкото изискваха плановете ѝ.
Значителното увеличение на европейските мита върху вноса на китайски електромобили означава, че все повече и повече китайски марки ще започнат да търсят възможности за производство в Европа.
Някои от моделите на Nio в момента се предлагат в Норвегия, Германия, Нидерландия, Швеция и Дания, като компанията все още не е започнала да продава автомобили в Белгия.
След антисубсидийно разследване Европейската комисия (ЕК) обяви временни мита до над 36% върху вноса на произведени в Китай електромобили, като моделите на Nio са заплашени от 20,8-процентни налози, в допълнение към важащите 10% мита върху вноса на автомобили в ЕС.
Блокът планира да гласува на 25 септември дали да наложи окончателни мита върху електромобилите, внасяни от Китай.
Резултатът от гласуването ще проправи пътя за нови търговски бариери, които тласнаха Пекин да стартира собствено разследване върху вноса на някои европейски продукти, включително бренди и свинско месо.
Nio обяви през юни, че твърдо се противопоставя на допълнителните европейски мита, но подчерта, че ангажиментът ѝ към Европа остава непроменен.
В момента компанията разполага с два монтажни завода в Китай, и двата разположени в Хъфей, провинция Анхуей.
През юли Audi обяви планове да реорганизира завода си в Брюксел и добави, че обмисля преждевременно прекратяване на производството на своя Audi Q8 e-tron. По-рано този месец недоволни работници започнаха стачка заради опасността от закриване на съоръжението.