fallback

Автоконцерните искат от ЕС да отложи новите цели за емисиите заради риск от големи глоби

Лобистката група АСЕА призова ЕК за изместване на прегледа на емисиите до 2025 г.

13:57 | 19.09.24 г. 2

Автопроизводителите призоваха Европейския съюз (ЕС) да отложи новите цели за емисиите, тъй като спадът на пазара на електрически превозни средства излага компаниите на риск от „глоби в размер на няколко милиарда евро“, съобщава Telegraph.

Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) заяви, че последните данни за регистрациите на превозни средства показват, че пазарът на електрически автомобили „сега е в непрекъсната низходяща посока“.

Напълно електрическите превозни средства формират 12,5% от целия автомобилен пазар на ЕС за периода от януари до юли, което е доста под нивото, необходимо за постигане на съответствие с новите цели за въглероден диоксид за автомобили и лекотоварни превозни средства, които влизат в сила през 2025 г.

Лобистката група също така призова Европейската комисия (ЕК) да измести преразглеждането на регламента за въглеродния диоксид, който понастоящем е планиран за 2026 г. и 2027 г., до 2025 г.

„Липсват ни ключови условия, за да постигнем необходимия тласък в производството и приемането на превозни средства с нулеви емисии: зарядна инфраструктура за електричество и водород, както и конкурентна производствена среда, достъпна зелена енергия, покупки и данъчните стимули и сигурно снабдяване със суровини, водород и батерии“, изтъква АСЕА. „Икономическият растеж, приемането от потребителите и доверието в инфраструктурата също не са се развили достатъчно“, добавя организацията.

Според нея индустрията не може да си позволи да чака преразглеждането на регулациите през 2026 г. и 2027 г.

„Нуждаем се от извънредни и смислени действия сега, за да обърнем низходящата тенденция, да възстановим конкурентоспособността на индустрията на ЕС и да намалим стратегическите уязвимости“, подчертава АСЕА.

Един от основните проблеми пред европейската индустрия и липсата на достатъчно силна конкурентоспособност по отношение на съперничеството с китайските компании, които бързо напредват технологично.

Според проучване на Dataforce китайските марки вече държат 11% от европейския пазар за електромобили, отчитайки рекордно високи нива на регистрации през юни.

Базираните в Китай марки са регистрирали повече от 23 хил. електрически превозни средства в целия регион през месеца, най-много досега, изчислява Dataforce. Техният 72-процентен скок спрямо май е два пъти по-голям от общото увеличение на европейските регистрации на електромобили за юни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:57 | 19.09.24 г.
fallback
Още от Новини виж още