Китайската Contemporary Amperex Technology Company (CATL), най-големият производител на батерии в света, се подготвя да стартира доставките на дълготрайни батерии за електромобили. Компанията обяви, че вече е приключила с фазата на разработка и тестване и ще предложи батерията на пазара, съобщава германското онлайн издание NotebookCheck.
Батерията ще разполага с 15 години експлоатационен живот и ще предлага общ пробег от 1 609 345 км.
CATL предлага гаранция от 10 години, или 966 000 км пробег, и в момента гарантира 85% запазване на капацитета на батерията. За сравнение, настоящите батерии в Tesla и на други електрически превозни средства се предлагат само с гаранция от 8 години и запазване на капацитета от 70%, така че новата батерия от CATL гарантира почти двойно по-голям експлоатационен живот.
Технологията за ниска консумация на литий на CATL може значително да намали консумацията на активен литий по време на използване на дадена клетка и значително да подобри стабилността на повърхността и структурата на анодния материал. Това е от решаващо значение за задоволяване на изискването за производителност и за дълъг експлоатационен живот.
Батерията Tecttrans Bus Edition е разработена от CATL за превозни средства, които действително могат да изминават такива разстояния, а именно електрически автобуси. CATL разработи подобни батерии за лекотоварни камиони и други търговски превозни средства. Новата батерия е проектирана да бъде дълготрайна и стабилна, не за производителност, следователно има ниска енергийна плътност от 175 Wh/kg, което все още е най-високото в индустрията на електрическите автобуси.
CATL също така гарантира, че батерията практически не отчита влошаване през първите 1000 цикъла на зареждане/разреждане. Лабораториите за изследване и развитие на CATL посочват, че LiFePO4 батериите от този тип действително могат да издържат 16 години, преди капацитетът им да падне до 85% от първоначалната стойност.
За да увеличат максимално пробега и живота на електрическите автомобили, Nio и CATL обединиха усилията си, за да разработят батерии, които издържат толкова дълго, колкото самите превозни средства. Целта е електромобилите с тези батерии да бъдат пуснати на пазара с 15-годишна гаранция, преди 20 милиона употребявани електрически автомобили, чиято гаранция изтича, да излязат от пазара през следващите няколко години.
Nio твърди, че 15-годишна гаранция за електромобили ще създаде устойчив пазар за употребявани превозни средства с батерии, тъй като хората вече не трябва да се тревожат за скъпата смяна на батерията.
CATL вече предлага 12-годишна гаранция за батериите, които предоставя за станциите за смяна на Nio.